امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

نژادپرستی در آمریکا در قابی عکسی تکان دهنده از «هیسپان تی وی»

مشاهده ۴۷۸
۱۴۰۱/۱۱/۱۹- ۱۴:۵۲

برنامه «عکس های تکان دهنده» شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، در این قسمت با انتخاب عکسی تاثیرگذار از آبخوری‌های جداگانه برای سفیدپوشتان و رنگین پوستان در آمریکا، نژادپرستی در این کشور را به تصویر می‌کشد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «عکس های تکان دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی که هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ، به بررسی آن می‌پردازد، در این قسمت عکسی از الیوت ارویت عکاس مشهور فرانسوی از تفکیک آبخوری‌ها برای سفیدپوستان و رنگین پوستان در کالرولینای شمالی آمریکا را زیر ذره بین می‌برد. این عکس در سال 1950 میلادی ثبت شده و یک فرد سیاه پوست را نشان می دهد که در حال نوشیدن آب از آبخوری ویژه رنگین پوستان است و نگاهی نیز به آبخوری سفیدپوستان دارد. «عکس‎های تکان دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است. این برنامه روز پنجشنبه ساعت 03:15 بامداد به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعت 10:15،14:15 و روز جمعه ساعت‌ 12:15 برای اسپانیایی‌زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/fotos-que-sacuden-al-mundo/534 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما