امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
«جان‌وطن» به قسمت هفتم رسید/
«جان‌وطن» به قسمت هفتم رسید/

19 بهمن، خیابان ایران، ساعت 6صبح

مشاهده ۶۱۱
۱۴۰۱/۱۱/۱۹- ۱۶:۰۲
تعداد بازدید:611

قسمت هفتم از فصل دوم برنامه «جان‌وطن» به کارگردانی علی فراهانی‌صدر امروز ۱۸ بهمن از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، هفتمین روایت از فصل دوم برنامه ترکیبی «جان‌وطن» به کارگردانی علی فراهانی‌صدر و تهیه‌کنندگی مهدی مستوفی امروز سه‌شنبه ۱۸ بهمن حوالی ساعت ۱۷:۰۰ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

مخاطبان در این قسمت از این برنامه ترکیبی که تازه‌ترین محصول مرکز مستند سوره است و در استودیوی دیبافیلم تولید شده، شنونده قصه احمد جنتی‌محب هستند.

کارکنان نیروی هوایی، به‌ویژه همافران، در 19بهمن 1357 طی اقدامی اساسی، یعنی بیعت با امام خمینی (ره) انقلاب را به تثبیت و بختیار را از ادامه فعالیت برای ابقای رژیم سلطنتی، ناامید کردند. در روزهای 17و 18 بهمن اطلاعیه‌ای در خانه‌های سازمانی، کارکنان نیروی هوایی ریخته شد که از آنان برای شرکت در راهپیمایی 19بهمن دعوت می‌کرد، در این اطلاعیه نوشته شده بود: «19 بهمن، خیابان ایران، ساعت 6صبح». صبح روز 19 بهمن در حالی که هیچ کس انتظار حضور تعداد کثیری از کارکنان نیروی هوایی در خیابان ایران را نداشت، خیابان مملو از آبی پوشان نیروی هوایی شد. سرهنگ احمد جنتی محب، خاطرات آن حماسه ماندگار و درگیری 21 بهمن ماه با گارد شاهنشاهی را روایت می‌کند.

بررسی خاطرات و روایت‌های مرتبط با سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی و پس از آن سوژه فصل دوم این برنامه ترکیبی‌ست که در گفتگو با زندانیان سیاسی، پزشکان و پرستاران، بازاریان، دانشجویان، همافران و ارتشیان بدان پرداخته می‌شود.

فصل دوم برنامه ترکیبی «جان‌وطن» با اجرای پرهام عمرانی در ایام دهه فجر در ۱۱ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای از ۱۲ تا ۲۲ بهمن هر روز حوالی ساعت ۱۷ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

امتیاز شما