امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
رئیس بنیاد کرامت امام رضا(ع) و مسئول جمعیت امام رضایی‌ها در جمع شورای فرهنگی رسانه ملی
رئیس بنیاد کرامت امام رضا(ع) و مسئول جمعیت امام رضایی‌ها در جمع شورای فرهنگی رسانه ملی

در مسیر راه‌اندازی‌ قرارگاه مشارکت‌های اجتماعی رسانه ملی

مشاهده ۵۳۲
۱۴۰۱/۱۱/۲۳- ۱۳:۱۵
تعداد بازدید:532

نشست اندیشه ورزی شورای فرهنگی رسانه ملی با حسین یکتا رئیس بنیاد کرامت امام رضا(ع) دوشنبه 17بهمن در جمع مدیران و برنامه سازان سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حاج حسین یکتا با بیان اینکه وقتی کار برای خدا باشد و قیام لله باشد، اثر وضعی آن خیلی زیاد است گفت: کار مردمی سخت است و انرژی بسیاری می‌خواهد زیرا در مقابل انرژی‌ای که شما دارید نیروی بازدارنده هم وجود دارد. وی با اشاره به شکل گرفتن امام رضایی‌ها از زلزله سرپل ذهاب بود افزود: با توجه به شناختی که از جغرافیای منطقه داشتم، چون هم آنجا جنگیده بودیم و هم در زمان راهیان نور حضور داشتیم دریافتم روستاها و ساکنین زیادی درگیر شده‌، چند نوع قصه و غصه با هم گره خورده‌اند. به این دلایل بر خودمان احساس تکلیف کردیم که وسط میدان بیاییم و به لطف خدا جبهه‌ای در مسیر کمک به زلزله‌زدگان باز شد که تا امروز ادامه دارد.

به گفته یکتا سیل کمک‌های مردمی‌به مناطق زلزله زده بار دیگر جلوه‌ای زیبا از ایثار مردم ایران را به نمایش می‌گذارد.

رئیس بنیاد کرامت امام رضا(ع) بیان کرد: دستگاه‌های مختلفی هم آمده‌اند و حضور دارند، شاید یکی کمتر و یکی بیشتر یا یکی که باید بیاید و کمتر حضور یافته است یا یکی تکلیف بیشتری بر خود تصور کرده است و احساس دین دارد حضور و فعالیت بیشتری در منطقه دارد مثل بچه‌های سپاه و ارتش، اما همه آنچه را که در توان دارند به کار می‌بندند.

وی با اشاره به فعالیت بنیاد کرامت و قرارگاه امام رضایی‌ها خاطرنشان کرد: خیلی از رفقایی که در همه میدان‌های ارزشی و خدمتی از جبهه‌های جنگ تا جبهه‌‌های فرهنگی حضور داشتند می‌خواستند تشکلی مردمی‌برای فعالیت‌های عملیاتی خدمات اجتماعی ایجاد کنند. ممکن است در مقطعی معضل اجتماعی حاشیه‌نشینی باشد و یا یک وقتی کارتن‌خوابی و یا اعتیاد و یا مشکلات ازدواج و یا کار و کارآفرینی و.... نگاه این تشکل هم حضور همه آحاد مردم بود، مثلاً در این قضیه زلزله سرپل ذهاب هنرمندان، ورزشکاران، پیشکسوتان و اکثر اصحاب رسانه آمدند. هر کسی هر کاری که توانست کرد.

 سنگر رسانه ملی برای ترسیم مسیر جهادی

یکتا تصریح کرد: چشم‌انداز ما در این مسیر مبتنی بر افزایش سرمایه اجتماعی، تقویت رابطه امام و امت است و در سه حوزه جهاد تبیین، جهاد تولید و جهاد علمی مسیرمان را ترسیم کرده‌‌ایم.

مسئول قرارگاه امام رضایی‌ها با بیان اینکه جوانان ما این روزها بیش از هر زمان دیگری عطش دیدن و شنیدن دارند و دعوا و جنگ امروز رسانه ای و هیبریدی است عنوان کرد: ما تجربه‌های خوب مردمی را داریم که در صورت همراهی رسانه ملی می‌توان به کارهای بزرگی دست زد که این کار باید با همراهی سایر نهادها و سازمان‌ها مانند سازمان تبلیغات و ستاد‌های مردمی‌به سرانجام برسد.وی با اشاره به تأثیرگذاری رسانه ملی روی مخاطبان بیان کرد: رزم یک فرمانده تمام نمی‌شود مگر اینکه رشادت‌هایش نوشته شود و این روزها خیلی نوشتن و تولید کردن مهم است و اهالی فرهنگ و هنر در سنگر رسانه ملی رسالت مهم و خطیری بر دوش دارند.  رئیس بنیاد کرامت با پیشنهاد راه‌اندازی «قرارگاه مشارکت‌های اجتماعی رسانه ملی» بیان کرد: این قرارگاه 5 هدف اصلی را دنبال می‌کند. اولین هدف این قرارگاه این است که فعال اجتماعی باید کف میدان باشد و فعالیت برای آن‌ها تسهیل شود.

 ارتقای اجتماعی در گرو مشارکت با رسانه ملی

به گفته یکتا دومین هدف این قرارگاه افزایش مشارکت مردم در حوزه‌های اجتماعی و حل مشکلاتی است که بدون مشارکت قابل حل نیست و سومین هدف این قرارگاه شکل گیری شبکه‌های اجتماعی موثر برای جوانان، زنان و دختران است. این فعال مردمی‌کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهره‌مندی از فرصت‌های مناسب برای ارتقای اجتماعی را هدف دیگر این قرارگاه عنوان کرد و افزود: هدف دیگر این قرارگاه مردمی‌سازی رسانه ملی در حوزه اجتماعی است. مخاطبان این قرارگاه در 5 دسته تعریف می‌شوند. از کنشگران اجتماعی، خیرین و نیکوکاران تا نیروهای پیشران زنان و دختران، از کارشناسان اجتماعی فرهنگی، روانشناسان و پزشکان تا چهره‌های مؤثر علمی و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و در نهایت مدیران و برنامه‌سازان رسانه ملی مخاطبان این قرارگاه هستند. وی عرصه‌هایی که این قرارگاه می‌تواند روی آن کار کند را خدمت‌رسانی به کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و اقشار آسیب‌پذیر دانست و افزود: در کنار بحران‌های طبیعی مانند سیل و زلزله که بستری برای نقش‌افرینی و همدلی مردم است، حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی (طلاق و اعتیاد)، حمایت از محیط زیست و گردشگری و حمایت از گروه‌‌های نیازمند اجتماعی مثل کم‌توانان و زندانیان نیز در بستر خدمت‌رسانی در این قرارگاه قرار خواهند گرفت. یکتا ایجاد فرصت‌های اجتماعی مانند حضور در پیاده‌روی اربعین و راهیان نور را مؤثر دانست و اظهار داشت: ما باید با چهره‌سازی در حوزه نوجوانان کنشگران فعال اجتماعی را تقویت کنیم و با جذب داوطلبانه مشارکت مالی و اجتماعی را تقویت کنیم.

 

امتیاز شما