امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

بزرگراه مرگ در «عکس های تکان‌دهنده» هیسپان تی‌وی

مشاهده ۱۲۵۲
۱۴۰۱/۱۱/۲۶- ۱۳:۰۳

برنامه «عکس های تکان دهنده» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی در این قسمت به نمایش و بررسی عکسی با عنوان «بزرگراه مرگ» می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «عکس‌های تکان‌دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی که هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ به بررسی و نقد آن می‌پردازد، در این قسمت تصویری از بزرگراه مرگ که حمله آمریکا و متحدانش به نیروهای صدام در خلال جنگ خلیج فارس را نشان می دهد اختصاص دارد.

این عکس در27 فوریه 1991 از بزرگراهی در غرب شهر کویت معروف به بزرگراه مرگ گرفته شد. بزرگراه مرگ اشاره به حملهٔ آمریکا و متحدانش بر نیروی‌های صدام در بزرگراهی شش خطه در خلال جنگ خلیج فارس دارد. نیروی‌های عراقی در حال بازگشت از شهر کویت (پایتخت کویت) به بصره بودند. از آنجا که تمام نیروها باهم در حال برگشت بودند، تراکم نیروهای عراق افزایش یافت و همین باعث شد که آمریکا فرصت را غنیمت شمارده و با تسلیحات اورانیوم ضعیف شده به نیروی‌های عراق حمله ببرد. در این عملیات تلفات نیروی‌های عراق بیش از ۱۰ هزار نفر بود.

«عکس‎ های تکان‎ دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است. این برنامه روز پنجشنبه ساعت 03:15 بامداد به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعت 10:15،14:15 و روز جمعه ساعت‌ 12:15 برای اسپانیایی‌زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/fotos-que-sacuden-al-mundo/534 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما