امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
در پرس تی وی بررسی شد:
در پرس تی وی بررسی شد:

واکاوی هزارتوی نفوذ رژیم صهیونیستی در صنعت فناوری بریتانیا

مشاهده ۱۵۵۴
۱۴۰۱/۱۲/۰۱- ۱۱:۲۷
تعداد بازدید:1554

برنامه«فلسطین؛ محرمانه زدایی» شبکه پرس تی وی، در گفت‌وگو با«دیوید میلر»، استاد سابق دانشگاه بریستول بریتانیا و فعال سیاسی- اجتماعی حامی حقوق ملت فلسطین و«میک نپیئر»، فعال سیاسی- اجتماعی حامی ملت فلسطین که تاکنون کارزارهای مختلفی را به نفع آن‌ها در اسکاتلند به راه انداخته و منتقد سیاست‌های رژیم صهیونیستی به ویژه در بریتانیاست، به بررسی و ارزیابی ابعاد مختلف فعالیت‌ها و اقدامات مرکز فناوری اسرائیل-انگلستان و نفوذ قابل توجه آن در عرصه معادلات فناورانه بریتانیا در جهت منافع نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بیش از 500 شرکت صهیونیستی در انگلستان به فعالیت مشغول هستند. در این زمینه، شاهد فعالیت حدود 80 شرکت نوآفرین صهیونیست در حوزه فناوری هستیم. در واقع، رژیم صهیونیستی در انگلستان بیش از هر کشور دیگر اروپایی دارای شرکت‌های فناوری است.

در این خصوص، یک شرکت مشترک صهیونیستی-بریتانیایی با نام«مرکز فناوری اسرائیل- بریتانیا» کشنگری درخور ‌توجهی دارد. این سازمان مختص بازاریابی قراردادهایی چه در بخش خصوصی و چه دولتی بریتانیا برای شرکت‌های فناوری رژیم صهیونیستی است. پیش  از این برنامه«فلسطین؛ محرمانه زدایی» شبکه پرس تی وی در قالب پرونده‌های مختلف نشان داده که چگونه شرکت‌های مختلف فناوری رژیم صهیونیستی در دیگر کشورها به ویژه انگلستان، به مثابه پوشش در جهت فعالیت‌های آژانس های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی رفتار می‌کنند.

مرکز فناوری اسرائیل- انگلستان در سفارت انگلستان در اراضی اشغالی مستقر است و منابع مالی آن نیز مستقیما با استفاده از پولی که مالیات دهندگان انگلیسی به دولت کشورشان پرداخت می‌کنند تامین می‌شود. این سازمان، متعهد به منافع اقتصادی و فناورانه رژیم صهیونیستی است و توسط وزارت خارجه انگلیس و دپارتمان تجارت و رسانه این کشور تامین مالی می‌شود. نگاهی گذرا به مدیران و کارکنان این سازمان نشان می‌دهد که تا چه اندازه رژیم صهیونیستی و برخی مقام‌های بریتانیایی وابسته به این رژیم بر آن تسلط دارند.

رئیس مرکز فناوری اسرائیل- انگلیس«هایم شانی» است. او پیش‌تر دبیر کل وزرات اقتصاد رژیم صهیونیستی بوده و اخیرا نیز نشان افتخاری را از ملکه الیزابت دوم به دلیل فعالیت‌هایش در مرکز فناوری اسرائیل و انگلستان دریافت کرده‌بود.

یکی دیگر از مدیران رده بالای سازمان مذکور، «کرن شورکین» است که پیش‌تر در بخش‌های مختلف ارتش رژیم صهیونیستی کار کرده‌ است. معاون رئیس مرکز فناوری اسرائیل و انگلستان، «اِلا کاپلان» است که پیش‌تر نقش مهمی در برقراری ارتباط میان ارتش رژیم صهیونیستی و ارتش‌های خارجی بازی کرده‌بود.

«هدر هابرمن» نیز رئیس بخش رشدِ پاک مرکز فناوری اسرائیل و انگلستان است. وی پیش‌تر کارمند وزارت علم و فناوری رژیم صهیونیستی بوده‌ است. «آویتال لِویتسکی» نیز که پیش‌تر در سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی فعالیت داشته، به بخش امنیت سایبری مرکز فناوری اسرائیل و انگلستان در سفارت بریتانیا در اراضی اشغالی منتقل شده‌است.

«رونیت آپلبام» که پیش‌تر برای وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی کار می‌کرد هم‌اکنون پستی مهم را در سازمان موسوم به مرکز فناوری اسرائیل- انگلستان عهده دار است. او مدیر برنامه‌های این سازمان است. «تاگیل یانیو» نیز که پیش‌تر در خدمتِ وزارت گردشگری رژیم صهیونیستی بوده‌است اکنون در خدمت سازمان مذکور است و در بخش‌های مختلف آن فعالیت دارد. در این فضا، یک سوال اساسی مطرح می‌شود و آن این است که بهای همکاری‌های اینچنینی بریتانیا با رژیم صهیونیستی چیست؟

برنامه«فلسطین؛ محرمانه زدایی» شبکه پرس تی وی، در همین زمینه در گفت‌وگو با«دیوید میلر»، استاد سابق دانشگاه بریستول بریتانیا و«میک نپیئر»، فعال سیاسی- اجتماعی حامی ملت فلسطین و منتقد سیاست‌های رژیم صهیونیستی، به بررسی و ارزیابی ابعاد مختلف فعالیت‌ها و اقدامات مرکز فناوری اسرائیل-انگلستان و نفوذ قابل توجه آن در عرصه معادلات فناورانه بریتانیا در جهت منافع نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی پرداخت.

 دیوید میلر تاکید کرد: باید توجه داشته‌باشیم که«مرکز فناوری اسرائیل-بریتانیا» برخلاف عنوانش، صرفا یک مرکز مرتبط با حوزه فناوری نیست و عملا همسو با اهداف و منافع کلان و جاسوسی تل آویو و رژیم‌ صهیونیستی است. متاسفانه مرکز فناوری اسرائیل- بریتانیا، نفوذ قابل ملاحظه‌ای در بریتانیا دارد و عملا خود را در ساختارهای حوزه فناوری بریتانیا ادغام کرده‌است. باید توجه داشت که مهندسی فعالیت‌های مرکز فناوری اسرائیل-انگلیس، در اراضی اشغالی فلسطین سازمان‌دهی می‌شود. از این منظر، صهیونیست‌ها عملا از طریق مرکز فناوری اسرائیل-بریتانیا، در معادلات سیاسی و فناوری بریتانیا نفوذ قابل توجه و البته نامشروعی را کسب کرده‌اند و منافع پیدا و پنهان خود را به پیش می‌برند.

در ادامه میک نپیئر در باره اقدامات دولت انگلستان در سوء استفاده از منابع مالی عمومی این کشور جهت تسهیل روند نفوذ رژیم صهیونیستی و نهادهای وابسته به آن در سازوکارهای مختلف حکمرانی این کشور(انگلستان) گفت: طرح‌هایی نظیر مرکز فناوری اسرائیل-بریتانیا، با آب و تاب و شعارهای زیبایی از سوی دولت بریتانیا نظیر ابتکار آن‌ها در ایجاد شغل و بهبود فضای کسب و کار تبلیغ می‌شوند.

با این حال، واقعیت ماجرا این است که آن‌ها کاملا همسو با اهداف و منافع صهیونیست‌ها هستند و عملا در چهارچوب باج‌دهی نظام حکمرانی انگلستان به رژیم صهیونیستی قرار دارند. این مسئله حقیقتا تکان‌دهنده است، اما شگفت‌انگیز و عجیب هم نیست. سازوکارهای حکمرانی در بریتانیا در قالب احزاب سیاسی و...، سال‌هاست که در همدستی تمام عیار با رژیم صهیونیستی به سر می‌برند و در این رابطه هیچ توجهی به منافع حقیقی بریتانیا نیز ندارند. این توجه به منافع رژیم صهیونیستی از سوی دولتمردان و احزاب بریتانیا در حوزه‌های مختلف به وضوح قابل مشاهده و البته تاسف‌بار است.

دیوید میلر نیز به طور خاص به این نکته اشاره کرد که یکی از اهداف عمده و اساسی تندروهای صهیونیست و به ویژه نتانیاهو و همفکرانش این است که رژیم صهیونیستی باید نفوذ قابل توجهی در سازوکارها و شرکت های فناوری جهان کسب کند و از این طریق منافع خود را به طور همه جانبه به پیش برد. در واقع، افراط‌گرایانی نظیر نتانیاهو بر این باورند که کارشناسان و عوامل صهیونیستی باید در نوآفرین‌های حوزه فناوری که بسیار هم پُرطرفدار هستند نفوذ کنند و از این طریق منافع رژیم مذکور با کم‌ترین هزینه‌ای تامین شود. مسئله‌ای که به وضوح در قالب طرح مرکز فناوری اسرائیل-بریتانیا قابل مشاهده است.

میک نپیئر هم تاکید کرد: که یکی از دلایل اصلی مخفی کاری‌های رژیم صهیونیستی و دولت بریتانیا در زمینه همکاری‌های خود در چهارچوب طرح‌هایی نظیر مرکز فناوری اسرائیل-بریتانیا این است که اساسا رژیم‌صهیونیستی یک رژیم منفور و منزوی نزد افکار عمومی‌بین‌المللی است و صهیونیست‌ها از طریق همکاری در قالب طرح‌هایی که مثلا در حوزه‌هایی محبوب و پرطرفدار نظیر فناوری تعریف می‌شوند، سعی دارند تا موقعیت و جایگاه خود را در نزد افکار عمومی ارتقا بخشند. در عین حال، دولت‌هایی نظیر دولت انگلیس نیز به دلیل هراسی که از عیان شدن ابعاد مختلف همکاری‌هایشان با رژیم نامشروعی نظیر رژیم صهیونیستی دارند، سعی می‌کنند تا جای ممکن در باره ابعاد مختلف همکاری و روابطشان با چنین رژیمی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی نشود.

دیوید میلر نیز به این مسئله اشاره کرد که اساسا دولت بریتانیا از زمان تاسیس رژیم اشغالگر قدس، همکاری‌های پیدا و پنهان فراوانی را برای تقویت بنیان‌های این رژیم به‌ویژه در حوزه‌های نظامی و امنیتی انجام داده و هسته‌های اولیه توان نظامی رژیم صهیونیستی نیز توسط بریتانیایی‌ها بنیان گذاشته شده‌است. از این رو، اینکه اکنون شاهدیم بریتانیا همکاری‌های مخفیانه‌ای با صهیونیست‌ها در حوزه فناوری دارد، به هیچ عنوان عجیب نیست و در واقع پرده‌ای جدید از کنشگری‌های بریتانیا جهت تقویت یک رژیم جعلی و اشغالگر نظیر رژیم صهیونیستی است که خودِ بریتانیا نقشی محوری در ایجاد و تاسیس آن بازی کرده‌است.

میک نپیئر هم تایید کرد که اساسا نقش دولت بریتانیا در توسعه توان رژیم صهیونیستی در حوزه‌های مختلف بی‌بدیل بوده و تاکنون مقاله‌ها و افشاگری‌های زیادی در زمینه همکاری‌های بریتانیا با رژیم صهیونیستی و تشکیلات اطلاعاتی و نظامی آن جهت سرکوب ملت فلسطین و تضییع حقوق دیگر ملت‌های جهان نوشته و ارائه شده‌است. ایده و طرح مرکز فناوریِ اسرائیل-بریتانیا نیز از این قاعده مستثنا نیست.

دیوید میلر نیز تاکید کرد که یکی از چالش‌های اصلی که در باره روابط رژیم صهیونیستی با بریتانیا وجود دارد و البته افکار عمومی نیز اطلاع چندانی از آن ندارند این است که بریتانیا و رژیم صهیونیستی روابط خود به‌ویژه در حوزه‌های تجاری و فناوری را با واژگان و مفاهیمی زیبا همراه می‌کنند و مثلا از ایجاد رشد اقتصادی و شغل و رفاه سخن می‌گویند. با این حال، آنچه در عمل رخ می‌دهد توسعه نفوذ دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم‌صهیونیستی در زیرساخت‌های حساس و مهم فناوری اطلاعات در برتیانیا و به طور کلی کشورهای مختلف جهان است.

میک نپیئر گفت: رژیم صهیونیستی را باید ادامه سازوکارهای فاسد حکمرانی متکی به اصول سرمایه‌داری در جهان دانست. از این رو، من به عنوان یک پژوهشگر به هیچ عنوان تعجب نمی‌کنم که روابط این رژیم با کشوری نظیر بریتانیا و کشورهایی نظیر آن روز به روز توسعه بیش‌تری پیدا کند، زیرا اساسا این دو از منظر یک فلسفه مشترک به مسائل جهان بیرونی می‌نگرند و آن‌ها را تحلیل می‌کنند و توسعه روابط آن‌ها یک امر کاملا طبیعی است. مسئله‌ای که اکنون بر اساس آنچه در این برنامه گفته شد، یکی از نمودهای عینی خود را در قالب توسعه همکاری‌های رژیم صهیونیستی با بریتانیا در قالب طرح موسوم به«مرکز فناوری اسرائیل-بریتانیا» که طرحی ظاهرا در حوزه فناوری است، نشان داده‌ است.

 

امتیاز شما