امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
اداره کل سنجش، ارزشیابی و رتبه‏ بندی عوامل تولید، نفرات برتر دومین آزمون کارت مهارت را معرفی کرد
اداره کل سنجش، ارزشیابی و رتبه‏ بندی عوامل تولید، نفرات برتر دومین آزمون کارت مهارت را معرفی کرد

نفرات برتر ۲۰ حرفه در ۳۸ حوزه سراسر کشور

مشاهده ۹۲۱
۱۴۰۱/۱۲/۰۱- ۱۱:۳۰
تعداد بازدید:921

دومین دوره آزمون کارت مهارت عوامل تولید، از پنجم تا هفتم بهمن سال ۱۴۰۱ در ۱۴ نوبت آزمونی، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ در مراکز دانشگاهی پیام‌نور در سراسر کشور به صورت الکترونیکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حد نصاب نمره قبولی در این آزمون ۶۰ نمره از ۱۰۰ نمره با احتساب نمره منفی لحاظ شده که افراد با کسب این نمره، مشمول دریافت کارت مهارت در سطح «شایسته»می‌شوند‌.

در این دوره با توجه به اینکه حداکثر، امکان شرکت در آزمون دو حرفه برای هر داوطلب وجود داشت، حدود ۵۲۰۰ نفر در حدود ۷۰۰۰ نفرآزمون برای ۲۰ حرفه شامل حرفه‌های ارزیابی، تدوین، تصویربرداری، تهیه‌کنندگی تلویزیون، تهیه‌کنندگی رادیو، تولیدکننده فضای مجازی، دبیری خبر، خبرنگاری و گزارشگری، صدابرداری، کارگردانی، کارگردانی پویانمایی، نورپردازی، طراحی صحنه و دکور، عکاسی، گرافیک، گریم، نویسندگی، مدیر صحنه، منشی صحنه و هماهنگی شرکت کردند.

از ویژگی‌های این آزمون در اختیار گذاشتن منابع مکتوب و تصویری بود که از طریق پایگاه اینترنتی چهره به نشانی chehre.iriborg.ir منتشر شد تا داوطلبان با استفاده از این منابع با آمادگی و آگاهی بیش‌تر در خصوص ساختار مهارت‌محور حرفه‌ها در این آزمون حاضر شوند.

منابع مکتوب با عنوان  دستنامه و تحلیل حرفه و مجموعه برنامه‌های آموزشی ویدئویی تحت عنوان «دید پرنده» با محتوای شرح همان دستنامه‌ها، با مشارکت بیش از ۶۵ نفر از خبرگان رسانه تولید و در پایگاه اینترنتی چهره بارگذاری شد.

در این دوره با احصاء موقعیت‌های دنیای کار و مهارت‌های لازم در این موقعیت‌ها، امکان طراحی سوالات عملکردی با دقت بیش‌تر، فراهم شد و با توجه به فراوانی، پیچیدگی و اهمیت این موقعیت‌ها، سوالات هر آزمون انتخاب شد، که این موضوع را می‌توان یکی دیگر از ویژگی‌های آزمون دوم برشمرد.

شایان ذکر است در امر نظارت این آزمون از همکاران اداره کل سنجش، ارزیابی و رتبه‌بندی عوامل تولید در تهران و معاونان نظارت و ارزیابی در مراکز استان‌ها کمک گرفته شد و این همکاران به عنوان ناظر رسمی سازمان در حوزه‌های امتحانی حضور داشتند.

 

 

امتیاز شما