امروز پنج شنبه  ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون صدای رسانه ملی مطرح کرد؛
معاون صدای رسانه ملی مطرح کرد؛

افزایش ۳ درصدی مخاطبین رادیو نسبت به سال‌های گذشته

مشاهده ۳۹۸
۱۴۰۱/۱۲/۰۲- ۱۱:۳۳
تعداد بازدید:398

معاون صدای رسانه ملی با استناد به مرکز تحقیقات صداوسیما از افزایش ۳ درصدی مخاطبین رادیو نسبت به سال‌های گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی بخشی‌زاده، معاون صدای رسانه ملی در پاسخ به این سوال که اهالی رسانه چگونه باید به آمار تعداد شنوندگان هر شبکه و برنامه رادیویی دسترسی پیدا کنند، توضیح داد: این کار وظیفه ذاتی مرکز تحقیقات صداوسیما است و پایش‌هایی را در سطح ملی، استانی و روستایی انجام می‌دهد. این مرکز نظرسنجی خود را به روش‌های مختلف انجام می‌دهد. در جلسات مدیریتی خود دائماً این ارقام را بین خودمان رد و بدل می‌کنیم.

معاون صدای رسانه ملی با اعلام خبر خوب به خبرنگار ما بیان کرد: طبق آمار مرکز صداوسیما رادیو نسبت به گذشته ۳ درصد به مخاطبینش اضافه شده است. فکر می‌کنم این افزایش تعداد مخاطبین به مهندسی مجدد جدول پخش برنامه‌ها برمی‌گردد. یک مقدار ریتم برنامه‌های رادیویی تند شد و برنامه‌های طولانی و نامتناسب با ماموریت شبکه از جدول پخش برنامه‌ها حذف شد. 

وی با بیان اینکه برنامه‌ها در راستای وظیفه شبکه‌ای عمل کردند، توضیح داد: الحمدلله با هوشمندی همکاران برنامه‌ها راس ساعت با جدول پخش برنامه‌ها هماهنگ هستند، برنامه‌ای یک ربع زودتر یا دیرتر پخش نمی‌شود، آگهی‌های بازرگانی جای خود را دارند و برنامه‌ها مانند خبر راس ساعت پخش می‌شود. مخاطب جدول پخش را نمی‌گردد تا برنامه‌ای را پیدا کند. او راس ساعت به سراغ برنامه‌اش می‌رود و آن برنامه را گوش می‌کند.

بخشی‌زاده در پاسخ به این سوال که طبق پیگیری ما از مرکز تحقیقات صداوسیما، این مرکز ارائه اطلاعات به خبرنگار را محرمانه می‌داند، تصریح کرد:، ولی ما این اطلاعات را در اختیار مدیران شبکه قرار می‌دهیم. 

در پایان مصاحبه معاون صدای رسانه ملی در پاسخ به آمار تعداد شنوندگان در شبکه‌های رادیویی گفت: همه بخش‌های رادیو خوب هستند.

امتیاز شما