امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

آشنایی مخاطبان اسپانیایی زبان «ایران» با غار بورنیک و شهر زیرزمینی تهیاق اراک

مشاهده ۴۰۳
۱۴۰۱/۱۲/۰۲- ۱۵:۱۶

غار بورنیک و شهر زیرزمینی تهیاق اراک در برنامه «ایران» شبکه هیسپان تی‌وی معرفی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «ایران» شبکه هیسپان تی‌وی این هفته مخاطبان اسپانیایی زبان خود را با غار بورنیک در فیروزکوه و شهر زیر زمینی تهیاق استان اراک آشنا می‌کند. غار بورنیک در روستای هرانده در شهرستان فیروزکوه واقع شده است و چهارمین غار طولانی ایران به حساب می‌آید. این غار یکی از سکونتگاه‌های انسان‌های غارنشین بوده است و ارزش باستانی نیز دارد. این اثر طبیعی در سال ۱۳۸۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. یکی از هیجان‌انگیزترین فعالیت‌ها، سفر و آشنایی بامناظر متنوع و متضاد در طبیعت است. گزارشگر برنامه «ایران» این هفته سفری داشته است به اراک تا بینندگان را با شهر زیر زمینی تهیاق آشنا کند. شهر زیر زمینی تهیاق مربوط به دور ایلخانی است که جزء یکی از آثار ملی ایران است. 

این برنامه چهارشنبه ساعت 04:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های 09:30، 13:00 و 18:30 برای اسپانیایی زبان‌ های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/iran/97 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما