امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

دلجویی رئیس رسانه ملی از همکاران فرستنده مدفون در برف

مشاهده ۱۲۷۰
۱۴۰۱/۱۲/۰۳- ۱۹:۴۵

دکتر پیمان جبلی طی تماس تلفنی با کارکنان فرستنده پرقدرت تلویزیونی مارشینان اصفهان از آنها دلجویی کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، عصر روز سه شنبه دوم اسفندماه، دکتر جبلی طی تماس تلفنی با ایستگاه تلویزیونی مارشینان اصفهان، ضمن گفتگو با تک تک همکاران، از مجاهدت و پشتکار جانانه آنان قدردانی کرد.

اهتمام ویژه رئیس محترم سازمان به کارکنان شاغل در فرستنده‌ها آن هم در این شرایط سخت زمستان، پس از مطرح شدن موضوع انسداد جاده ای فرستنده‌های تلویزیونی استان‌های سردسیر کشور به ویژه استان اصفهان در جلسه شورای معاونین سازمان ایجاد شد.

در این جلسه حسن عابدینی معاون امور استان‌ها مشکل فرستنده‌های کشور را کاهش شدید نیرو در حوزه فنی و صیانت دانست و گفت: متأسفانه در اواخر دولت دوازدهم، رده حفاظتی فرستنده‌های سازمان صداوسیما از حیاتی به مهمّ، تنزل پیدا نمود که بالتبع، سازمان با خروج نیروی انتظامی از حفاظت فرستنده‌ها مواجه شد و خوشبختانه با پیگیری ریاست جدید سازمان در دولت سیزدهم، مجددا رده حفاظتی فرستنده‌ها به حیاتی ارتقاء یافت. وی فعالیت در فرستنده‌ها را مجاهدت خاموش نامید و گفت: کارکنان محدود شاغل در فرستنده‌ها بعضا با حضور چند هفتگی خود در فصول سرد زمستان، امکان بازگشت به منزل برایشان فراهم نمی‌شود.

چهارم بهمن ماه جاری، بر اثر بارش شدید برف در مناطق کوهستانی شرق اصفهان، جاده‌های منتهی به فرستنده تلویزیونی مارشینان، به طور کلی مسدود شد و این فرستنده زیر خروارها برف به ارتفاع 4 متر قرار گرفت. در این مدت با وجود ۱۵ سورتی پرواز، به دلیل ارتفاع زیاد برف، امکان فرود در ایستگاه، مقدور نشد و فقط نیروها در یک مرحله از طریق هلی بورن، جابجا شدند.

 در 12 روز گذشته، برق محل نیز قطع بود که بالاخره در روز سه شنبه دوم اسفندماه با کمک کوهنوردان حرفه ای، کارکنان شرکت برق منطقه، موفق به صعود به محل، و برقراری برق ایستگاه شدند. البته در تمام این مدت با مجاهدت همکاران سخت کوش شاغل در فرستنده، ژنراتور دیزلی برق اضطراری برای لحظه ای نیز خاموش نشد و فرستنده به ارسال سیگنال خود ادامه داد.

در ادامه این اقدام ریاست محترم سازمان، دکترعابدینی معاون امور استان‌ها، مهندس شریفی معاون فنی و مهندس غفوریان مدیرکل فرستنده‌های سازمان نیز طی تماس های تلفنی جداگانه، با همکاران شاغل در ایستگاه به گفتگو پرداختند.

 

امتیاز شما