امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

راه اندازی وب اپلیکیشن رادیو و تلویزیون کردی سحر

مشاهده ۷۷۴
۱۴۰۱/۱۲/۰۴- ۱۴:۱۴

با راه اندازی وب اپلیکیشن کانال سحر کردی، فیلم و سریال، مستند و موسیقی‌های ایرانی در اختیار مخاطبان کردزبان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، یکی از شاخصه‌های مهم مجموعه رادیو و تلویزیون کردی در میان کردزبانان دنیا، فیلم و سریال و مستندهایی است که به دو گویش سورانی و کرمانجی در طول سالهای متمادی تولید و دوبله شده است. از این رو با توجه به میزان استقبال مخاطبان در بازدید از وب سایت مجموعه سحر کردی به روایت آمار بدست آمده، این مجموعه با استفاده از شیوه‌های نوین انتقال پیام، اقدام به راه اندازی وب اپلیکیشن «مای سحر» نموده است.

مهندس علی بیاگوی، مسئول فضای مجازی کانال کردی سحر در این باره گفت؛ این محصولی است که توانسته ایم با تکیه بر مهم ترین شاخصه‌های پلتفرم های ویدئویی و استفاده از تجربیات سایر بازیگران اصلی این بازار بسازیم. وی افزود؛ در فاز اول راه اندازی، حدود 500 عنوان فیلم، سریال، مستند، موسیقی و پادکست با بیش از 4 هزار کلاکت در سایت داریم. برنامه ریزی این اپلیکیشن برای فاز دوم خود به سمت ارتقا کیفیت و سرعت خواهد رفت و این مسئله باعث افزایش بازدید و سهولت در دسترسی به ویدئو ها خواهد شد. فاز سوم این اپلیکیشن پس از همه گیری آن با تولید برنامه‌های اختصاصی همراه خواهد بود.

لازم به ذکر است این اولین وب اپلیکیشن کردی نمایش فیلم به صورت متمرکز است که در جهان صورت گرفته است و کدنویسی اختصاصی و امن در این وب سایت باعث شده است در مدت زمان اندک بتواند در میان رقیبان تلویزیونی در موتور های جستجوگر موفق ظاهر شود. بیاگوی در انتها از حمایت کنندگان این طرح از جمله مدیر شبکه جهانی سحر آقای ابراهیم علی برزی، مدیر کانال کُردی آقای رضا درویش نوری و مدیر خبر و برنامه‌های سیاسی این کانال دکتر هوشنگ شیخی و همچنین تیم پیاده سازی این پروژه؛ آقای مهران هوشنگی و خانم سارا اسدی برای تلاش شبانه روزی از آغاز پروژه تاکنون تشکر و قدردانی کرد.

امتیاز شما