امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

«طوبی» در «سینمای ایرانی» هیسپان تی‌وی

مشاهده ۳۸۱
۱۴۰۱/۱۲/۰۶- ۱۵:۰۶

«طوبی» عنوان فیلمی است که این هفته در برنامه «سینمای ایرانی» برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «سینمای ایرانی» با اجرای اسوالدو کانالز که هر هفته ضمن نمایش یک فیلم سینمایی ایرانی، با دعوت از عوامل و کارشناسان به بررسی آن می‌پردازد، در این قسمت فیلم سینمایی «طوبی» به کارگردانی و تهیه کنندگی خسرو ملکان را با حضور کارشناسان و منتقدین حوزه سینما ودنی پرز به نقد می‌گذارد.

«طوبی» فیلمی درام و خانوادگی با هنرنمایی پروانه معصومی، ایرج راد، افسانه بایگان، مهدی صباغی، اکبر دودکار، فاطمه طاهری، یلدا نعمت‌الهی، حسن تراب زاده، حسین صفاریان، مجید علی‌زاده، مهدی میرزازاده، شمس‌اله دولتشاهی و نویسندگی و کارگردانی خسرو ملکان است.در خلاصه داستان این فیلم آمده است: طوبی و همسرش که قاچاقچی مواد مخدر است، از جنوب کشور به تهران می آیند. او که ناخواسته در دام اعمال غیر قانونی همسرش گرفتار شده، در جابجایی مقداری مواد مخدر به هفت سال زندان محکوم می‌شود. مرد که در غیاب طوبی قادر به اداره ی زندگی نیست، دختر سه ماهه شان غزل را به یک نقاش می فروشد. پس از پایان محکومیت، طوبی همه جا را بدنبال همسر و دخترش زیر پا می‌گذارد. او با تلاش فراوان، شوهرش را در زیرزمین ساختمانی می یابد و سراغ بچه اش را می‌گیرد. مرد، ناگزیر به او می‌گوید که غزل سالها قبل درگذشته است. طوبی خشمگین و عصبی، مرد را ترک می‌کند. مرد که متأثر و متحول شده و در بحران روحی بسر می‌برد. ناخواسته باعث آتش سوزی زیرزمین می‌شود. او که سوختگی شدیدی پیدا کرده، در حال احتضار در بیمارستان، آنچه در مورد غزل واقعیت داشته بیان می‌کند و نشانی نقاشی که غزل را در اختیار دارد به طوبی می دهد. درگیری‌ها، تازه از اینجا آغاز می‌گردد و زندگی طوبی وارد مرحله ی بحرانی تازه ای می‌شود.

برنامه «سینمای ایرانی» (Cine Iraní) به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه‌های پربیننده شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستورکار دارد. این برنامه امروز شنبه 6 اسفند ماه ساعت 19:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و تکرار آن روز یکشنبه در ساعت های 11:30،2:30و 23 و روز دوشنبه 9:30 پخش می‌شود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.hispantv.com/showprogram/cine-irani/791 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما