امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

پوشش سفر یک روزه رئیس جمهور به آذربایجان غربی

مشاهده ۵۱۸
۱۴۰۱/۱۲/۰۸- ۱۵:۲۴

صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی در راستای انعکاس و پوشش سفر رئیس جمهور و هیات همراه به استان با ساماندهی گروههای متعدد تولیدی در حوزه‌های صدا و سیما اعم از گزارشگر و تصویربردار و گروههای خبری و همچنین فنی در مرکز استان و شهرستان نقده (محل افتتاح پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه) توانست با پخش زنده مراسم افتتاح و سخنرانی ریاست جمهوری ، ضمن اطلاع رسانی اخبار، پوشش سفر و همچنین گزارشهایی را از بزرگترین طرح زیست محیطی غرب آسیا در شبکه استانی و شبکه‌های سراسری منعکس نماید .

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، 5 اسفندماه 1401 استان آذربایجان غربی میزبان دکتر رئیسی و هیات همراه در ارومیه و شهرستان نقده بود. افتتاح پروژه انتقال آب از سد کانی سیب  که به عنوان بزرگترین طرح زیست محیطی غرب آسیا نامگذاری شده و همچنین حضور در مراسم روز پاسدار در حسینیه ثارالله سپاه شهدای ارومیه از مهمترین برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور کشورمان به آذربایجان غربی بشمار می رود که همگی با بسیج تمام امکانات موجود در بستر مناسب فنی از طریق فیبر نوری ، دیتا و واحدهای سیار تلویزیونی منعکس گردید و همکاران صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی در قالب ویژه برنامه‌های مختلف و تهیه اخبار و گزارشهای متعدد به خوبی به آن پرداخت و نسبت با آگاه سازی مخاطبان از این پروژه عظیم و صحبت های رئیس جمهور اقدام  نمود. در همین راستا سیمای آذربایجان غربی از آغازین ساعات حضور رئیس جمهور در فرودگاه ارومیه سیمای آذربایجان غربی با ویژه برنامه زنده سفر مراسم ورود ، حضور در محل پروژه انتقال آب به در یاچه ارومیه ، پوشش سخنرانی رئیس جمهور، وزیر نیرو و استاندار آذربایجان غربی  ، مراسم روز پاسدار را به تهیه کنندگی حسن فرخی ، محمدرضا همتی بصورت زنده با پخش مصاحبه با نمایندگان مجلس، مدیران و مهندسان پروژه  به تصویر کشید. پخش کلیپ، سرود، نماهنگ و تیزرهای مرتبط و همچنین پخش 4 برنامه گزارش روز از این سفر و پروزه انتقال آب به تهیه کنندگی علی مولا پرست جمعاً به مدت 335 دقیقه در خصوص سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی برنامه تولید و پخش نموده است .

رادیو چی چست نیز با ویژه برنامه زنده «اوچومجی گونش» به تهیه کنندگی محمدعلی عبدالی از ساعت 9:30 به مدت 240 دقیقه به انعکاس سفر ریئس جمهور به استان و پروژه مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه پرداخت. همچنین در برنامه‌های زنده سلام یاشایش، ایستکلر، سئوگی سارایی، جوان در خصوص سفریک روزه رئیس جمهور و این پروژه عظیم ملی اطلاع رسانی گردید.

واحد خبر مرکز آذربایجان غربی هم در قالب 28 خبر، گزارش، پخش محلی و 2برنامه گفتگوی ویژه خبری به مدت 111 دقیقه با ارسال 55 گزارش تلویزیونی، رادیویی و خبر مکتوب به تهران به مدت 113 دقیقه، تهیه گزارش های مختلف خبری در خصوص سفر رئیس جمهور و پروژه مهم تونل کانی سیب و کانال انتقال آب به دریاچه ارومیه در بخش های مختلف خبر و ارتباط با شبکه خبر و خبر ساعت 14 به انعکاس سفر یک روزه رئیس جمهور به آذربایجان غربی پرداخت .

واحد فنی مرکز نیز با آماده سازی و اعزام 4 گروه فنی شامل 25 نفر به فرودگاه ارومیه ، شهرستان نقده ، سد کانی سیب ، تونل و کانال آبرسانی و سالن سخنرانی رئیس جمهور با  بکارگیری یک دستگاه خودروی SNG، یک دستگاه واحد سیارتلویزیونی، یک دستگاه ماکرویو پرتابل، ارتباط از طریق فیبر نوری و GSM  از چندین نقطه سفر یک روزه رئیس جمهور به آذربایجان غربی و افتتاح فاز اول پروژه بهره برداری از تونل و کانال انتقال آب به دریاچه ارومیه و سخنرانی رئیس جمهور از حسینیه ثارالله ارومیه  را بطور مطلوب با سیگنال رسانی مناسب، پشتیبانی شایسته ای در منعکس نمودن این رویداد مهم از همکاران تولید صدا، سیما و خبر ارئه نمود. معاونت فضای مجازی با تولید محتواهای مرتبط با طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه و تولید کلیپ و فتو کلیپ به اطلاع رسانی و انتشار آن در کانالهای پیام رسانی در فضای مجازی اقدام نمود.

آب سد کانی سیب با عبور از تونل 36 کیلومتری و کانال 11 کیلومتری که همگی به بدست مهندسان ایرانی طراحی و اجرا شده در فاز اول سالانه 300 میلیون مترمکعب آب را به دریاچه ارومیه در مسیر رودخانه گدار منتقل خواهد کرد. با تکمیل بند انحرافی بادین آباد بعنوان بخش دوم این طرح ، تا پایان شهریور 1402 میزان انتقال آب به دریاچه ارومیه به 500 میلیون متر مکعب در سال خواهد رسید.

 

امتیاز شما