امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
مستند «تجارتخانه بوشی» روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود؛
مستند «تجارتخانه بوشی» روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود؛

روایتی متفاوت از جنگ با داعش در سوریه

مشاهده ۵۸۵
۱۴۰۱/۱۲/۰۸- ۱۵:۲۴
تعداد بازدید:585

شبکه پرس تی‌وی با پخش مستند «تجارتخانه بوشی» روایتی متفاوت از جنگ با داعش در سوریه دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «تجارتخانه بوشی» به کارگردانی‌هادی نعمت‌الهی لایه‌ای جدید از مستندسازی در سوریه را باز می‌کند؛ مستندی که روح مقاومت را از زبان یک قهرمان به تصویر می‌کشد.این مستند داستان زندگی رجب بوشی، یک تاجر ساکن شهر حلب است که با شروع جنگ کارخانه‌اش را از دست می‌دهد اما چون مسئولیت اداره یک آسایشگاه را بر عهده دارد مجبور می‌شود بماند تا ساکن آرایشگاه بوشی در امان باشند. او خانواده‌اش را هم با خود می‌آورد و در مجاورت آسایشگاه مستقر می‌کند. یک روز بعد از آزادی حلب تروریست‌ها خانه ابورجب را با موشک هدف قرار می‌دهند و خانواده‌اش به شهادت می‌رسند تا عملا قربانی معلولان و سالمندان آسایشگاه شده باشند.

این مستند 27 دقیقه‌ای غیر از چند نمای باشکوه از بنا‌های تاریخی حلب در کنار نما‌هایی از ویرانی این شهر بر اثر جنگ، اشاره‌ای به موضوع درگیری‌ها نمی‌کند و بیشتر سروقت تاثیرات جنگ رفته است و حتی در این موضوع هم متوقف نشده و بیشتر درون شخصیت ابورجب و امتحان‌هایی که در زندگی می‌شود و صبر و توکل امیدواری و انسان‌دوستی‌اش می‌رود.

مستند «تجارتخانه بوشی» را سازمان هنری رسانه‌ای اوج تهیه کرده است.این مستند روز سه‌شنبه ساعت ۱۰:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. بازپخش این برنامه نیز چهارشنبه ساعت ۱۴:۰۰ , ۰۰:۰۰ و پنج شنبه ساعت ۰۵:۰۰ و جمعه ساعت ۱۱:۰۰ و شنبه ساعت ۱۸:۰۰و یکشنبه ساعت ۱۸:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

امتیاز شما