امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

انعکاس گسترده جشن‌های نیمه شعبان از مرکز قم

مشاهده ۲۱۱
۱۴۰۱/۱۲/۰۸- ۱۵:۳۳

صداوسیمای مرکز قم به عنوان خادم رسانه‌ای مسجد مقدس جمکران برنامه‌های گسترده‌ای را برای پوشش جشن‌های نیمه شعبان تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، همزمان با فرارسیدن نیمه شعبان و ولادت باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی ارواحنا له الفدا صدا و سیمای مرکز قم به عنوان خادم رسانه‌ای مسجد مقدس جمکران علاوه بر ویژه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی خود را برای انعکاس رسانه‌ای جشن‌های این ایام از شبکه‌های بین المللی، سراسری و استانی آماده می‌کند.

رادیو قم با 6 ویژه برنامه از 4 روز قبل از نیمه شعبان به استقبال جشن‌های ولادت حضرت حجت بن الحسن عجل الله فرجه می‌رود. ویژه برنامه زنده «چشم به راه سپیده» به تهیه کنندگی طیبه رضوانی و گویندگی معصومه لطفی، فرهادی و سکینه میری از ساعت 10 صبح 13 تا 17 اسفند 1401 و 18:30 شب میلاد از رادیو قم پخش می‌شود.

ویژه برنامه زنده «نیمه ماه» به تهیه کنندگی سید محمد عظیمی و گویندگی قائم خانی نیز ساعت 19 روزهای 13 تا 15 اسفند و ساعت 21:30 شب میلاد به صورت میدانی از موکب‌های مردمی‌بلوار بزرگ پیامبر اعظم (ص) انعکاس دهنده شور و حال مردم در ایام نیمه شعبان است.

ویژه برنامه زنده «تبسم ظهور» نیز به تهیه کنندگی حمید باقریان و اجرای ملیحه توکلی، الهه فراهانی و مریم هامونگرد در شب میلاد از ساعت 15 و در روز میلاد در دو بخش از ساعت 15 و 21:30 از مسجد مقدس جمکران تقدیم شنوندگان رادیو قم خواهد شد.

ویژه برنامه زنده «آخرین حلقه عشق»به تهیه کنندگی سید محسن کاظمی، محسن صباغ‌زاده، محمد باقری معین و ناصر هاشمی و گویندگی مریم احمد پور، ملیحه توکلی، امیر حسین یاوری و علیرضا مهدی‌زاده در شب و روز نیمه شعبان در دو بخش از ساعت 16 و 19:30 از مسجد مقدس جمکران انعکاس دهنده شوق و انتظار امت ایران اسلامی در میلاد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه خواهد بود.

ویژه برنامه زنده «شب‌های ایران»هم به تهیه کنندگی سید محمد عظیمی و گویندگی علیرضا بختیاری 30 دقیقه بامداد 17 اسفند 1401 مصادف با نیمه شعبان از مسجد مقدس جمکران به صورت همزمان از رادیو قم، رادیو سراسری زیارت و شبکه‌های رادیویی مراکز استانی پخش خواهد شد

«عدل وعده داده شده» نیز ویژه برنامه دیگری است که به تهیه کنندگی فاطمه روشن و گویندگی مریم احمدپور در روز نیمه شعبان  از ساعت 18:45 تقدیم مخاطبان رادیو قم می‌شود.

آثار و نتایج ظهور، چگونه شرایط ظهور را فراهم کنیم؟ انتظار در آیات وروایات، چقدر از امام زمان برای ظهور استغاثه می‌جوییم؟ وظایف شیعیان در عصر انتظار، شرایط و ویژگی‌های منتظران، نقش دعا در ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه و انتظار در ادیان دیگر از جمله موضوعاتی است که در ویژه برنامه‌های رادیو قم با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و اندیشمندان مهدویت به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

سید شهاب الدین اشرفی، قائم خانی، زهرا متقیان نژاد و الهه کرمی 4 گزارشگر رادیو قم هستند که در ایام نیمه شعبان آماده ارتباط زنده با شبکه‌های رادیویی سراسری و استانی هستند تا علاوه بر پوشش برنامه‌های مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، شور و شوق مردم قم در جشن‌های نیمه شعبان و موکب‌های مردمی در مسیر عاشقی بلوار پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله منتهی به مسجد مقدس جمکران را برای مخاطبان در اقصی نقاط سرزمین اسلامی توصیف کنند.

معاونت سیمای مرکز قم نیز با استقرار واحدهای سیار و گرو‌ه‌های متعدد برنامه ساز به صورت شبانه روزی به تهیه کنندگی محمد ابوالقاسمی و اجرای علی ناصری و با حضور کارشناسان و صاحب نظران حوزه مهدویت و مدیحه سرایان اهل بیت از یکشنبه 14 اسفند 1401 در ارتباط‌های زنده با شبکه‌های بین المللی، سراسری و استانی شور و حال جشن‌های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران و مسیر عاشقی در بلوار پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله محل استقرار موکب‌های مردمی را به مخاطبان در ایران و جهان انعکاس می‌دهد.

«عصر انتظار» نیز عنوان ویژه برنامه زنده سیمای مرکز قم است که به تهیه کنندگی حجت الاسلام محمد خراسانیان و اجرای رضا حبیبی از شنبه 13 تا چهارشنبه 17 اسفند هر روز از شبکه استانی نور پخش می‌شود. در این برنامه اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان و پژوهشگران موضوع مهدویت همچون حجج اسلام و المسلمین شهیدی، نصوری و فلاح به موضوع دعا، معنویت، اخلاق،مواسات و همدلی، هنر و رسانه، تربیت نسل منتظر، ولایت فقیه، جهاد و شهادت، جوان و خانواده، امید، انقلاب اسلامی و ارتباط آنها با تمدن نوین اسلامی زمینه ساز ظهور خواهند پرداخت.

پوشش زنده مراسم سخنرانی و جشن شب و روز نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران از شبکه‌های سراسری صدا و سیمای جمهوری اسلامی و ارتباط زنده با بخش های مختلف خبری شبکه‌های سراسری سیما از دیگر برنامه‌های مرکز قم است که به همت و تلاش شبانه روزی معاونت فنی و معاونت های سیما، صدا و خبر این مرکز انجام خواهد شد.

امتیاز شما