امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

رادیو جوان، جزء شبکه‌های برتر رادیویی

مشاهده ۷۹۸
۱۴۰۱/۱۲/۱۰- ۱۳:۴۰

شبکه جوان در بین تمامی‌شبکه‌های رادیویی، جزء فهرست شبکه‌های برتر قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بخشی زاده معاون محترم صدای رسانه ملی، ضمن تبریک «بیست ‌و ششمین سالروز شبکه رادیویی جوان» به عوامل رادیو جوان، شنودگان و مخاطبین شبکه رادیو جوان، اظهار کرد: رسالت اصلی شبکه جوان این است که صدای جوانان ملت شریف ایران باشد. شبکه جوان دوران مختلفی را گذرانده است و از دوره تأسیسی و دوره تکمیلی به  دوره بلوغ  رسیده است. این شبکه  انبوهی از تجربیات را دارد.

علی بخشی زاده، در ادامه افزود: من مدیریت رسانه را، در چینش کنداکتور می دانم، چینش کنداکتور هم سلایق مخاطبین را در نظر می‌گیرد و هم برای افزایش مخاطب، مدیران گروه و مدیران شبکه‌ها و تهیه کنندگان برنامه ریزی می‌کنند. بسیار بر قالب برنامه توجه ویژه دارند، که یک پیام را چگونه دسته بندی و در چه زمانی، با چه محتوایی تقدیم مخاطبان کنند.

معاون صدای رسانه ملی، درباره «کنداکتور شبکه جوان» اضافه کرد: در یک بازه یک ماهه که دقت بیشتری کردیم، پس از بررسی، مشاهده کردیم؛ برنامه‌ها خوش ریتم هستند. زمان برنامه‌ها زیاد نیست، حرف های طولانی کشنده و خستگی آور در این شبکه وجود ندارد.

علی بخشی زاده با توجه به «سند تحول» که ریاست سازمان صدا وسیما، آن را تهیه و به سازمان ارائه داده است، عنوان کرد: یکی از شبکه‌های رادیویی پیشتاز در این موضوع که خود را با سند تحول، دقیقا همگام، هم راستا و هم قدم کرد «شبکه رادیویی جوان» بوده است.

علی بخشی زاده معاون صدا، ضمن تشکر از بنیانگذار این شبکه رادیویی، دکتر لطیف تا دکتر مقصودی که مدیر فعلی این شبکه است، از مدیران گروه کار بلد و کار آشنا، قدردانی و خاطر نشان کرد: شبکه جوان ترکیب مدیریتی فوق العاده دارد؛ مهدی شاه رضایی «مدیر گروه دانش و اقتصاد و همچنین «قائم مقام شبکه رادیو جوان» مسعود رنجبر، «مدیر گروه ورزش و تفریحات» علیرضا محمدنیا «مدیر گروه تاریخ و معارف» دکتر عباس رجب سلمانی «مدیر گروه فرهنگ، جامعه وسلامت» حامد قزلو «مدیر گروه طرح وبرنامه ریزی» آقای سادات «مدیر اجرایی» و از دیگر مدیران باید به نیکی یاد کنیم. مانند: خانم زهرا یساقی و ... صمیمانه قدردان زحمات همکاران هستیم.

علی بخشی زاده در ادامه افزود: امیرالمؤمنین در توصیف عاقل، می فرمایند: «الْعَقْلُ حِفْظُ التَّجارُبِ» یعنی یکی از مهم ترین شاخصه انسان عاقل، حفظ تجربه‌هایش است. لذا به این خاطر است که می‌گویم، شبکه جوان در دوران بلوغ خودش قرار دارد، و این نتیجه زحمات دوستان است. بین تمام شبکه‌ها، شبکه جوان اختصاصی است،  اختصاصی از این جهت، که رنج سنی دارد و اختصاص به یک سن خاص دارد.

وی ادامه داد: در یافته‌های مرکز تحقیقات سازمان، در بین تمامی‌شبکه‌های رادیویی، «شبکه جوان جزء شبکه‌های برتر» قرار دارد.

معاون صدا اضافه کرد: این شبکه رادیویی در اکثر قریب به اتفاق برنامه‌ها، به قالب توجه ویژه ای دارد. اهتمام ویژه برنامه سازان به مخاطبان رادیو جوان، در اکثر برنامه‌ها تناسب دارد با رسالت و مأموریت شبکه و این نکته حائز اهمیت است و در ریل گذاری خودش عمل می‌کند.

علی بخشی زاده درباره اهم نقاط قوت شبکه رادیویی جوان عنوان کرد: یک رسانه وقتی می تواند زنده بماند، با مخاطب تعامل داشته باشد و تعامل با مخاطب در برنامه‌های این شبکه مثال زدنی و ستودنی است. در این شبکه ساختاری مغفول نیست، خصوصا از ساختار مسابقه خیلی خوب بهره می‌گیرد. رادیو جوان مطالبه گری مناسب، به حق، با ادبیات بسیار خوب و با رویکرد حل مسئله دارد.

معاون صدا در رابطه با رسانه مکمل، یعنی در حوزه فضای مجازی اضافه کرد: این شبکه به نحو احسن از این فضا، بهره برداری می‌کند و  در عین حال توجه ویژه ای به افزایش سواد رسانه ای دارد. همچنین توجه ویژه به چینش برنامه‌ها در کنداکتور برنامه دارد، یک کنداکتور سرپا و سرحال دارد و از نقاط برجسته این شبکه است.

معاون صدا، درباره تأکید به هویت ملی و دینی در برنامه‌های شبکه جوان با توجه به فرمایشات «رهبر معظم انقلاب اسلامی» که نسبت به نیاز کشور برای هر سال شعاری را نام گذاری می‌کنند، عنوان کرد: رادیو جوان توجه بسیاری به شعار سال دارد و شبکه جوان با هنرمندی با این موضوع برخورد می‌کند. روایت مناسب از پیشرفت کشور، جزء شبکه‌های پیشرفته است.

علی بخشی زاده معاون صدا در پایان گفت‌: رادیو جوان به مقوله امید آفرینی، نشاط بخشی و آگاهی بخشی، بسیار توجه دارد. این شبکه هم یادگیرنده است و هم یاد دهنده است، به یک تعبیری اهتمام شبکه به مسئله آموزش، تربیت مجری و گویندگان برای آینده که در حال حاضر چندین نوجوان برنامه‌ها را اجرا می‌کنند، این افراد مجریان آینده شبکه جوان هستند و این اهتمام قابل ستودنی است.

امتیاز شما