امروز چهارشنبه  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳

«رادیو جوان» به استقبال «روز جوان» می رود

مشاهده ۵۶۴
۱۴۰۱/۱۲/۱۳- ۱۰:۲۲

دکتر علیرضا مقصودی، مدیر شبکه رادیویی جوان؛ ضمن تبریک روز جوان و سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) در مورد اقدامات این شبکه به مناسبت این روز بیان کرد: روز جوان را با بهره گیری از نام مبارک حضرت علی اکبر (ع) که نام شبکه رادیویی جوان بنام ایشان است باید ویژه پاس بداریم و با توسل به ایشان ان شاالله به فعالیت های رادیو جوان رونق دهیم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیر رادیو جوان، گفت: در تمامی‌برنامه‌های روز جوان صدای مخاطبین شنیده خواهد شد و مشکلات و دغدغه‌هایشان را با کمک همکاران برنامه ساز در همه برنامه‌ها پیگیری خواهیم کرد.

علیرضا مقصودی در رابطه با جوان‌ها عنوان کرد: رادیو جوان خاستگاه پیگیری و مطالبات جوان‌هاست. هدف اصلی شبکه رادیویی جوان این است که مرجع رسانه ای برای جوان‌ها باشد،برای همین ما هم درکادرسازی و هم در برنامه سازی از جوانان استفاده کردیم. در رادیو جوان برنامه‌ها با توجه به نگاه تعاملی که با مخاطب دارد، شکل می‌گیرد و  بر نیاز جوان‌ها در هر عصری اساس برنامه سازی این شبکه است.

علیرضا مقصودی اضافه کرد: در عصر امروز، مخاطب  رادیو جوان  نوجوانان و جوانان  دهه هفتاد، هشتاد و نود هستند و ما توجه ویژه ای روی ذائقه این قشر از جامعه داریم.

مدیرشبکه رادیو جوان در مورد رابطه نسل جوان و فرهنگ اسلامی و ایرانی اظهار کرد: باید دقت کرد نوجوانان و جوانان امروز، محکم تر از نسل های گذشته هستند. این رویه که به اشتباه رایج شده، غلط است که آن‌ها هیچگونه گسستی با تمدن، فرهنگ و با دین خودشان ندارند.

علیرضا مقصودی به فرمایش مقام معظم رهبری به نقش جوانان اشاره کرد و افزود: «جوان در هر جامعه و کشوری، محور حرکت است. اگر حرکتِ انقلابی و قیامِ سیاسی باشد، جوانان جلوتر از دیگران در صحنه اند. اگر حرکتِ سازندگی یا حرکتِ فرهنگی باشد، باز جوانان جلوتر از دیگرانند و دست آنها کارآمدتر از دست دیگران است. حتی  در حرکت انبیای الهی هم - از جمله حرکت صدر اسلام - محور حرکت و مرکز تلاش و تحرک، جوانان بودند.»

علیرضا مقصودی در رابطه با برنامه‌های رادیو جوان در روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) هم گفت: رادیو جوان به واسطه نام و رسمی‌که دارد، برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده و تصمیم گرفته ایم که هر برنامه ای در روز میلاد حضرت علی اکبر  پخش می‌شود، ویژه همان برنامه را با رویکرد مخاطبان اجرا کنیم. برنامه «جوان ایرانی سلام» با محوریت اقدامات شورای عالی جوانان، به عنوان عالی ترین شورای مرتبط با حوزه جوانان در حوزه  وام ازدواج، وام مسکن و... روی آنتن خواهد رفت. در برنامه «بلامانع» اشتغال جوان‌ها و موانعی که پیرامون اشتغال است، را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: در برنامه «رادیوم» به حضور جوانان در شرکت های دانش بنیان، تأثیر آنها بر تولید خالص و ناخالص ملی و پیشرفت هایی که در حوزه فناوری که به واسطه حضور جوانان کسب کردیم پرداخته می‌شود. همچنین در این برنامه میزان حضور جوانان در بدنه علمی‌شرکت های دانش بنیان و فناورانه و بهره گیری از نخبگان دانشگاهی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

برنامه «جمعمون جمعه» به موضوع موانع ازدواج و فرزندآوری خواهند پرداخت و تسهیلات اختصاص داده شده برای این دو مسئله را از مسئولین پیگیری خواهند کرد.

مقصودی ادامه داد: برنامه «آفساید» پیگیر وضعیت ورزش در تیم های امید و پایه خواهد شد تا بررسی کند آیا آن امکاناتی که لایق نوجوان‌ها و جوان‌های تمامی روستاها و شهرهای ایران است توسط وزارت ورزش و جوانان فراهم آمده است یا خیر.
در برنامه «کافه رادیو» نیز به سراغ معرفی هنرمندان جوان اعم از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی، نویسندگان و موسیقی دانان جوان خواهیم رفت.
و در مجله عصرگاهی رادیو جوان یعنی خط آزاد با نگاهی به قوت بخشیدن به رابطه جوان با پدر و مادر، از مخاطبین درخواست خواهیم کرد خودشان را جای والدین بگذارند و از نگاه آنها جوان را تعریف کنند.

علیرضا مقصودی در پایان با اشاره به اینکه برنامه‌های مخصوص نوجوانان نیز در این روز به طور ویژه به روز جوان خواهند پرداخت افزود: در برنامه «جورواجور» به حضور جوان‌ها، نوجوان‌ها و خلاقیت هایی که آن‌ها در حوزه برنامه سازی و تولید آیتم  انجام  می دهند، در اینجا ویژه به معرفی بچه‌های نوجوان می‌پردازیم.

امتیاز شما