امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

رادیو ایران و روز احسان و نیکوکاری

مشاهده ۱۵۹
۱۴۰۱/۱۲/۱۳- ۱۱:۳۱

روز احسان و نیکوکاری همه ساله چهاردهم اسفند ماه، در روزهای پایانی سال برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، از سال 1369 هر سال در اسفند ماه و در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، مردم مهربان و نیکوکار کشور ما همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در 14 اسفند در همایشی عظیم که تبلور نوع دوستی، نیکوکاری و مهرورزی آنان است دست های پر محبت و عاطفه خویش را بر سر خانواده‌های نیازمند و کودکانشان می‌کشند.

رادیو ایران نیز در برنامه‌های  «راه شب»، «سلام صبح بخیر»، «خانه و خانواده» ، «به افق نور» و «ایرانشهر» به صورت ویژه به این روز می‌پردازد.

حسین معصومی تهیه کننده «راه شب» یکشنبه بامداد بیان کرد: در این برنامه به بررسی آثار احسان و نیکوکاری در زندگی فردی و جمعی انسان‌ها می‌پردازیم.

وی ادامه داد: همچنین در سوال برنامه به صورت تعاملی از شنودگان هم خواهیم پرسید که کجا در زندگی، نیکی کردید و نتیجه ی آن را در کوتاه مدت و یا حتی بلند مدت به چشم دیده اید‍؟

«راه شب» یکشنبه بامداد با جرای محمودرضا اکرامی فر ساعت 00:30 پخش می‌شود.

 برنامه صبح گاهی «سلام صبح بخیر» که از شنبه تا پنج شنبه ساعت ۰۶:۳۵پخش می‌شود، همزمان با روز جشن احسان و نیکوکاری  به این موضوع می‌پردازد.

این برنامه به تهیه کنندگی حسین معصومی و با اجرای آرش احمدی روانه آنتن می‌شود.

زینب برومند تهیه کننده برنامه «خانه و خانواده» نیز بیان کرد: با حضور حجت الاسلام محمد حسن سعیدی از ترویج فرهنگ قرض الحسنه خواهیم گفت.

«خانه و خانواده» این هفته به تهیه کنندگی زینب برومند و با اجرای فاطمه آل عباس از شنبه تا چهارشنبه ساعت 9:00 پخش می‌شود.

همچنین عبدالله علایی تهیه کننده برنامه «به افق آفتاب» اظهار داشت: در برنامه روز چهاردهم اسفند از بیان ارزش های حاصل از احسان و نیکوکاری در کسب آرامش مونانه خواهیم گفت.

گفتنی است «به افق آفتاب» این هفته به تهیه کنندگی عبدالله علایی و اجرای رضا خضرایی از شنبه تا جمعه ساعت 11:50 پخش می‌شود.

و متین السادات فیروزی تهیه کننده برنامه «ایرانشهر» این هفته نیز اعلام کرد: برنامه روز یکشنبه 14 اسفند با موضوع نیکوکاری به این روز می‌پردازد.

«ایرانشهر» با اجرای مهرناز فقیهی و استاد کمال همنشین از شنبه تا چهارشنبه بعد از خبر ساعت 17:00 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما