امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

«جشن رویش» در رادیو ایران برگزار می‌شود

مشاهده ۳۵۵
۱۴۰۱/۱۲/۱۵- ۰۷:۵۲

ویژه برنامه «جشن رویش» به مناسبت روز درختکاری، دوشنبه ۱۵ اسفند ساعت 10:20 از گروه دانش و اقتصاد رادیو ایران پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  هر سال مقام معظم رهبری در نیمه اسفند (روز درختکاری) نهال می‌کارند و این نشان از توجه ایشان به موضوع حسنه درختکاری است.

از همین رو رادیو ایران با شعار «هر ایرانی یک درخت هدیه به فردای ایران» ویژه برنامه «جشن رویش» را تقدیم می‌کند.

 سیما پاتیمار تهیه کننده ویژه برنامه «جشن رویش» بیان کرد: از ۱۵ تا۲۲ اسفند ماه به عنوان «هفته منابع طبیعی» نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند «روز ‌درختکاری‌» است.

وی ادامه داد: در کشور ما روز درختکاری در ۱۵ اسفند هر سال برگزار می‌شود و مردم با حضور در پارک ها، جنگل ها و اقصی نقاط شهر اقدام به کاشت نهال های جوان می‌کنند. ایرانی‌ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می‌گردانند.

پاتیمار افزود: رادیو ایران  نیز با شعار «هر ایرانی یک درخت هدیه به فردای ایران» به استقبال این روز می رود.

تهیه کننده برنامه «جشن رویش» بیان کرد: با حضور دکتر سید موسی صادقی، صاحب نظر در امور درختکاری و مدیر ارتباطات علمی و متخصص اکوسیستم های جنگل ها و مراتع کشور از محاسن درختکاری خواهیم گفت و عباس سنجری گزارش گر برنامه گفت و گو های مختلفی را از کاشت درخت توسط مردم تهیه می‌کند و گزارشگران شهرهای مختلف نیز از کاشت نهال در این روز بسته‌های صوتی را ارسال خواهند کرد.

 گفتنی است «جشن رویش» به تهیه کنندگی سیما پاتیمار و با اجرای حامد نجم الهدی و هماهنگی اکرم خیر خواه  دوشنبه 15 اسفند ساعت 10:20 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما