امروز چهارشنبه  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

رادیو یزد به استقبال نوروز 1402 می رود

مشاهده ۳۹۵
۱۴۰۱/۱۲/۱۵- ۱۳:۴۶

صدای مرکز یزد با تولید و پخش برنامه‌های متنوع به استقبال نوروز 1402 می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، همزمان با فرارسیدن سال نو وطلیعه خجسته بهار طبیعت صدای یزد با تدارک گسترده و تولید ویژه‌ برنامه‌های عیدانه خود به استقبال بهاری نو در سال جدید می‌رود تا با ایجاد روحیه نشاط و امیدواری، سالی پر برکت وشاد را برای مخاطبان خود رقم بزند.

"اینک بهار "ویژه تحویل سال نو نیمه شب یکم فروردین به مدت 240دقیقه با بخش های گزارش از حال و هوای مردم در آخرین لحظات سال و نزدیک شدن به سال تحویل، نمایش طنز و لطیفه، آنچه گذشت در سال 1401 از زبان مردم و مسوولان، آیتم ترکیبی نقطه سر خط (بیان اینکه سال تحویل قراره پایان چه چیز و نقطه شروع چه چیز باشه؟ ( از زبان مسئولین ارشد استان با هدف امیدبخشی) وکس پاپ از دعاها و مناجاتهای لحظه سال تحویل وآواهنگ های بهاری، آداب و اعمال نوروز و سال تحویل روی آنتن می رود.

" ته چین خنده" با بخش های مختلف نمایشی طنز، ترانه، لطیفه گویی مخاطبین و حکایت های طنز از ساعت 16 به مدت50 دقیقه پخش می‌شود.

"سین هشتم"با بخش های نکات بهداشتی و سلامت و امنیت و رانندگی و توصیه‌هایی در زمینه سلامت در نوروز و ماه مبارک رمضان از ساعت8:35 به مدت 25دقیقه روی آنتن می رود.

" شور شعر" با بخش های بهار در ادبیات فارسی، انتخاب تصنیف ها بر اساس شعر موضوعی برنامه ای است که از ساعت 14:30 به مدت 25 دقیقه پخش می‌شود.

"صدای پای بهار ویژه برنامه صبحگاهی"با بخشهای گزارش با موضوعات عیدانه و طنز و تفریحی، نمایش  طنز مثل آباد که به معرفی ضرب المثل های طنز یزدی می‌پردازد. مسابقه تلفنی لیگ پنج تاییا مخصوص خانواده‌های 5 نفره است که به ترویج افزایش جمعیت می‌پردازد از ساعت 9 به مدت 115 دقیقه روی آنتن می رود.

"مسابقه بی سابقه" در ایام عید با حضور شرکت کنندگان و سوالاتی در حوزه استان شناسی، فرهنگ شناسی، ضرب المثل، سوالات برعکس ، حدس بزن از ساعت11:35 به مدت25 دقیقه پخش می‌شود.

"مُطبخ" با بخشهای گزارشی و کارشناسی فرهنگ عامه، و متن به بیان غذاهای سنتی مردم شهرستان‌های استان در ایام نوروز و پیش از آغاز ماه مبارک رمضان برای ترویج گردشگری غذا محور و معرفی و انتقال دستور های آشپزی اصیل یزدی ازساعت 18:40 به مدت 25 دقیقه پخش می‌شود.

"زیر ساباط" با بخش های نمایشی طنز و ترانه با محوریت تعاملات سه شخصیت ترمه (دختر 5 ساله، باهوش، و زیرک)، عمه (دانا، و نصیحت کننده)، و پسر برادر ( مجرد، بیکار، بیخیال) به رویدادهای دنیای پیرامون از نگاه محلی از ساعت13 به مدت55 دقیقه روی آنتن می رود.

"ساز نوروز" با بخشهای پخش سرود، تصنیف و ترانه‌های عیدانه و بهاری، مروری بر اشعار و روایت های فارسی در وصف بهار و طبیعت و موسیقیایی تولید سال 1401 در ایران و استان از ساعت 7:05 به مدت50دقیقه پخش می‌شود.

"در خلوت انس ویژه اذانگاهی ظهر" با بخش های انتخاب آیات متناسب با مقوله بهار، حیات دوباره، قیامت، و ایات بشارت و بهشت به تناسب بهار زمین و ماه رمضان برای قبل از اذان و ارائه ترجمه و تفسیر و کارشناسی متناسب با زمان اذان ظهر به مدت40دقیقه  پخش می‌شود.

"بهار امسال"با بخش های نمایش طنز میهمانان رو دربایستی دار که روایت سلسله میهمانی‌های پر دردسری است که سوژه آن از تعارفات ایرانی برداشته می‌شود.  نمایش معرکه در تعطیلات ( ماجراهای جنجالی طنز یک گروه از توریست ها که به یزد سفر می‌کنند)، نمایش طنز با جناقها در 1402(دو با جناق دو سال است که باهم قهرند و همسران اینها که دوقلو هستند، با کمک مادر فرزندانشان تصمیم دارند این دو باجناق را در  سال نو آشتی دهند، گزارش بخند تا بخندیم ( مصاحبه با گردشگران و مردم در ایام نوروز و شوخی با آنها) از ساعت 19:30 به مدت120 دقیقه روی انتن می رود.

"عصرونه"بصورت کلامی، پیامی، آوایی از ساعت 17:20 به مدت 55 دقیقه پخش می‌شود.

"صدای شهر" با بخش های دعوت از مسئولین شهرداری و مصاحبه، گزارش از سطح شهر و نظرسنجی از مردم از خدمات مختلف شهرداری در ایام نوروز از ساعت 11 به مدت 30 دقیقه روی آنتن می رود.

تصاویر

امتیاز شما