امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

بوستان شهید علی اکبر امیری در صداوسیمای یزد افتتاح و درختکاری شد

مشاهده ۵۱۷
۱۴۰۱/۱۲/۱۸- ۱۵:۰۵

بوستانی به یاد شهید علی اکبر امیری از شهدای صداوسیما در جنگ تحمیلی افتتاح و 200 اصله نهال به یاد شهید و توسط خانواده شهید در صداوسیمای یزد غرس شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  در این مراسم که به نیت تعجیل ظهور حضرت صاحب الامر برگزار شد، خانواده شهید علی اکبر امیری، حجت الاسلام زارع زاده مدیرکل بنیاد شهید، دکتر کریمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد، نورانیان مدیرکل محیط زیست استان، دکتر کریمی مدیرکل، حجت الاسلام والمسلمین کشفی قائم مقام، معاونین و جمعی از همکاران صداوسیمای مرکز یزد حضور داشتند 200 اصله نهال کاشته و بوستان شهید علی اکبر امیری افتتاح شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد گفت: همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، 200 نهال زیتون به یاد شهید علی اکبر امیری در صدا و سیمای مرکز یزد کاشته شد.
کریمی افزود اگر در سایر دستگاه‌های اجرایی استان، قابلیت کاشت درخت سازگار با مجموعه وجود داشته باشد، می توانند درخواست دهند تا درختان مثمر در این مجموعه‌ها کاشته شود.
وی ادامه داد: در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، استان یزد نیز باید تا چهار سال آینده 15 میلیون نهال تولید کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: بر این اساس، سالانه سه میلیون و 500 هزار نهال بومی و سازگار با اقلیم استان را تولید می‌کنیم و در اختیار مردم و ارگان‌ها قرار خواهیم داد.
گفتنی است شهید «علی اکبر امیری قریه علی» در پانزدهم اردیبهشت ۱۳۳۸ دیده به جهان گشود. او پس اخذ مدرک کاردانی الکترونیک در صداوسیمای یزد مشغول به کار شد.
وی در سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد و پس از آن به عنوان بسیجی و آرپی‌جی‌زن در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و در دوازدهم آبان ۱۳۶۱ در موسیان در عملیات محرم هنگام درگیری با نیروهای بعثی بر اثر اصابت ترکش به صورت ، شهید شد.

امتیاز شما