امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

اشعار طنز مخاطبان «خوش بیان» رادیو صبا مکتوب شد

مشاهده ۳۸۲
۱۴۰۱/۱۲/۲۰- ۱۲:۱۹

کتاب اشعار طنز مخاطبان برنامه «صباهنگ» در مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره «زیر چتر لبخند» رونمایی می‌شود

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، از کتاب «خوش بیان» مجموعه اشعار شنوندگان رادیو صبا در آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره زیر چتر لبخند رونمایی شد.
حمید رضا افتخاری مدیر شبکه رادیویی صبا درباره این کتاب گفت: شعر هنر سرزمینی ما ایرانیان است. از زمانی که کتابت آغاز شده است و فرهنگ کوچه و بازار مستند، در هر مقطعی رگ های  این طبع هنرمندانه را می‌شود مشاهده کرد.
امروز و در آستانه پانزدهمین قرن هجری خورشیدی هنوز این خصلت با ما مردمان سرزمین پارس همراه است و بسیار می‌شنویم که شاعرانگی‌های مردمی چه شیرین و جذاب خودنمایی میکند.
افتخاری بیان کرد: در عصر تحول رسانه که صدای جمهوری بودن نقطه عطف آن است، این توانمندی ایرانی به کمک رسانه ای رادیو صبا آمده است که ماموریت خطیر با عنوان شادی آفرینی دارد.

برنامه «صباهنگ» رادیو صبا که اصالتاً یک برنامه موسیقی محور است از سال گذشته شعر را به عنوان یکی از ارکان اصلی موسیقی با کلام به بخش اصلی برنامه تبدیل کرده است و در کنار نقد ترانه‌های روز بخشی را برای شاعرانه‌های آنها توان و شنوندگان خود طراحی کرده که اتفاقاً با استقبال هم روبروست.
مدیر رادیو صبا درباره برنامه صباهنگ توضیح داد: اتاق فکر این برنامه هر روز مصرعی اعلام می‌کند تا شنوندگان در طول ۹۰ دقیقه برنامه آن را تکمیل کنند، این مصرع در روزهای عادی طنازی شرکت‌کنندگان را هدف می‌گیرد و در روزهای خاص واگویه‌های دل عاشقان را به نمایش می‌کشد.
وی افزود: پس از گذشت یک سال از اجرای این ایده تعاملی و مشاهده مشارکت بالایی شنوندگان این برنامه بر آن شدیم تا با پالایش و انتخاب از میان هزاران بیت کامل شده ،بخشی از این شاعرانگی طنازانه را به تفکیک روز با نام شاعر در قالب کتابی به نام خوش بیان به چاپ برسانیم تا این ذوق مردمان ایرانی را با اهل کتاب هم به اشتراک بگذاریم.
 مدیر رادیو صبا در آخر گفت: باشد که این خوش بیانی شنوندگان خوش ذوق صباهنگ خوش آهنگ، باعث خوش حالی مردمان این سرزمین هنر پرو باشد.

امتیاز شما