امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

سنت های ایرانی در «لوپیتا» رادیو نمایش

مشاهده ۳۸۶
۱۴۰۱/۱۲/۲۱- ۱۵:۰۷

نمایش «لویپتا» که در ایام نوروز از آنتن رادیو نمایش و رادیو جوان پخش می‌شود به سنت های ایرانی در ایام نوروز و رمضان می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سهیلا خدادادی درباره نحوه نگارش این نمایش گفت: برای نوشتن این مجموعه نمایشی، سعی کردم سبک زندگی، آداب و رسوم، تشویق به ازدواج، سنت های پسندیده گذشته، خانه تکانی و احترام به بزرگترها را در قالب یک خانواده ایرانی با حال و هوای طنز در نظر داشته باشم تا بیش از گذشته مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.
وی افزود: چون فضای این کار در نوروز و رمضان اتفاق می افتد، به سنت های نوروز و ماه مبارک رمضان توجه شده است، از طرفی با توجه به واکنش مثبت هنرمندان این مجموعه نسبت به متن، امیدوارم بتوانم سال آینده با رویکردی جدید نگارش این داستان را در قالب خلق شخصیت های دیگر نمایشی و معرفی فرهنگ ها و آداب و رسوم ایرانی ادامه دهم .
خدادادی تأکید کرد: در صورت موافقت رادیو نمایش، سری جدید این مجموعه را با تمرکز بر معرفی فرهنگ های بومی ایران زمین، آداب و رسوم و جاذبه‌های گردشگری، میراث فرهنگی کشورمان خواهم نوشت.
گفتنی است داستان مجموعه نمایشی «لوپیتا» که در فضای طنز رخ می دهد درباره جوانی به نام سعید است که بعد از پنج سال زندگی در خارج از کشور قرار است برای تعطیلات نوروز به ایران بیاید اما به محض ورود به ایران مادرش تصمیم می‌گیرد برای او همسر مناسبی انتخاب کند، غافل از اینکه سعید، خارج از ایران با دختری سیاه پوست به نام لوپیتا ازدواج کرده اما هنوز او را به خانواده معرفی نکرده و در این بین ماجراهایی رخ می دهد که شنیدنی است.
«لوپیتا» به نویسندگی سهیلا خدادادی، کارگردانی نازنین مهیمنی، تهیه کنندگی مهدیه تقی زاده، افکتوری نرگس موسی پور، صدابرداری رضا طاهری، گویندگی مهرداد مهماندوست و با هنرمندی مهدی نمینی مقدم، شمسی صادقی،نگین خواجه نصیر، شهین نجف زاده، مونا صفی، امیر زنده دلان، مینو جبارزاده، مجید حمزه، رامین پورایمان، محمد پورحسن، ماندانا محسنی، ماکان رضایی پور، فروغ انصاری، نورالدین جوادیان، نازنین مهیمنی، مریم باقری از ۲۷ اسفند ماه ساعت ۳۰ دقیقه بامداد به روی آنتن رادیو نمایش می رود و همزمان از شبکه رادیویی جوان نیز پخش خواهد شد.

امتیاز شما