امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی وظایف اتحادیه‌های صنفی در «شغل آزاد»

مشاهده ۲۳۳
۱۴۰۱/۱۲/۲۲- ۰۸:۴۴

برنامه «شغل آزاد» رادیو اقتصاد دوشنبه ۲۲ اسفند، به دنبال آشنایی با وظایف اتحادیه‌های صنفی خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اتحادیه با حضور افراد فعال در یک صنف یا چند صنف مشابه شکل می‌گیرد. در واقع گاهی اوقات اصناف مرتبط با یکدیگر، زیرمجموعه یک اتحادیه قرار می‌گیرند. هدف از شکل‌گیری اتحادیه‌های صنفی، حمایت از حقوق صنف یا اصناف زیرمجموعه آن اتحادیه است. لازم به ذکر است اتحادیه اصناف در هر شهر به صورت جداگانه فعالیت می‌کند. برای مثال در حوزه پوشاک «اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران»، «اتحادیه صنف خیاطان مردانه» و «تولیدکنندگان پوشاک مشهد مقدس» و به همین ترتیب در هر شهر اتحادیه‌ای مختص همان شهر تشکیل شده و فعالیت می‌کند. اتحادیه صنفی، از افراد خوش‌نام و شناخته‌شده اصناف موردنظر تشکیل می‌شود.
اتحادیه‌های صنفی اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. یکی از مهم‌ترین اهداف اتحادیه صنفی، ایجاد همکاری بین فعالان آن صنف و حمایت از حقوق افرادی است که در آن صنف مشغول به فعالیت هستند؛ برای مثال ممکن است اتحادیه برای بیمه شدن افراد شاغل در آن صنف تلاش کند یا به دنبال وضع قوانینی برای بهبود شرایط اجتماعی افراد تحت پوشش اتحادیه باشند.
در برنامه امروز، مدعوین به آشنایی با وظایف اتحادیه‌های صنفی می‌پردازند.
برنامه «شغل آزاد» کاری از گروه «کارآفرینی و کسب‌وکار» به تهیه‌کنندگی «لیلا امیدیگانه» و به گویندگی «شهلا جمشیدیان» است که در روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۹ صبح و به مدت ۳۰ دقیقه از شبکه رادیویی اقتصاد پخش می‌شود.

امتیاز شما