امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر رادیو ورزش تاکید کرد:
مدیر رادیو ورزش تاکید کرد:

توجه به استعدادیابی و هم‌افزایی با سایر شبکه‌ها در رادیو ورزش در سال ۱۴۰۲

مشاهده ۳۹۴
۱۴۰۱/۱۲/۲۲- ۱۴:۰۴
تعداد بازدید:394

مهدی آذرمکان مدیر شبکه رادیویی ورزش از عملکرد این شبکه در سالی که گذشت و برنامه‌های آن در سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مهدی آذرمکان مدیر شبکه رادیویی ورزش ضمن تبریک آغاز فصل جدید اظهار کرد: عید نوروز را به همه هموطنان و همکارانم در رسانه ملی به خصوص شبکه رادیویی ورزش تبریک عرض می‌کنم ؛ همکارانی که طی یکسال گذشته با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی خود پویایی و تحرک را در جامعه مخاطبان این شبکه ایجاد کردند. وی با اشاره به سیاست‌های شبکه در سالی که گذشت ادامه داد: از ابتدای سال 1401 شبکه بر اساس مأموریت و اولویت‌های محتوایی خود تحول در محتوا، ساختار و فرم برنامه‌ها را در دستور کار خود قرار داد. افزودن برنامه‌هایی مانند نیمکت، ایران خاک دلیران، پخش مستندات ورزشی، پهلوانان ماندگار، پناه‌پهلوانان در جدول پخش این شبکه در راستای این اولویت‌ها بوده است.

او گفت: توجه ویژه به ورزش بانوان با افتتاح کانال رادیویی ورزش بانوان از جمله اتقاقات رادیو ورزش است. کانال رادیویی ورزش بانوان را در بستر نرم‌افزار ایرانصدا با پشتیبانی و حمایت رادیو ورزش، تأسیس کردیم. این کانال رادیویی با توجه ویژه به هر دو بخش مهم ورزش، یعنی ورزش همگانی و ورزش قهرمانی، روزانه با ۴ ساعت برنامه اختصاصی ویژه بانوان ورزشکار افتتاح شد و علاوه بر برنامه‌سازی در این حوزه‌ها، مسابقات مهم ملی و بین‌المللی بانوان را نیز، پوشش زنده و مستقیم داد. این کانال برای اولین بار با اعزام گزارشگر خانم به مسابقات کشورهای اسلامی‌ که در قونیه ترکیه برگزار شد، اغلب مسابقات زنان ایرانی در این رقابت‌ها را پوشش زنده و مستقیم داد.کشف استعدادهای گزارشگری بانوان، گزارش مسابقات رشته‌های مختلف توسط گزارشگران خانم و حضور شخصیت‌های مهم ورزش بانوان در برنامه «بانوی ایرانی»، ساخت مستنداتی در حوزه ورزش زنان از جمله اقدامات موثر این کانال رادیویی به شمار می‌رود.

مدیر رادیو ورزش درباره برپایی جشنواره صدای ورزش خاطرنشان کرد: در سال 1401 این شبکه به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار رادیویی ورزشی در سطح ملی اعم از شبکه‌های سراسری و استانی، تولیدات مردمی در سطح ملی، ایجاد رقابت سازنده بین برنامه‌سازان ورزشی و همچنین کشف و رشد استعدادهای حوزه برنامه‌سازی، جشنواره برنامه‌های رادیویی ورزشی را با عنوان «صدای ورزش» برگزار کرد. البته قسمت مهم این جشنواره، جایزه ویژه سردار سلیمانی بود که با موضوعاتی همچون اخلاق ورزشی، شهدای ورزشکار، مکتب ورزشی شهید قاسم سلیمانی همراه شد. اختتامیه این جشنواره همزمان با سالگرد شبکه یعنی 8 تیر ماه برگزار شد. آذرمکان همچنین گفت: برای این جشنواره یک دبیرخانه دائمی هم در نظر گرفتیم و با برگزاری پویش‌های مختلفی از جمله "تا پای جان برای ایران" و "جان من ایران من" و در راستای تقویت جایگاه برنامه‌سازان مردمی توانستیم از ظرفیت‌های مردمی هم بهره‌مند شویم. حتی از تولیدات این افراد در برخی از برنامه‌های رادیو ورزش استفاده کرده و آنان را به سایر شبکه‌های استانی هم معرفی کردیم.

مهدی آذرمکان در خصوص افتتاح رادیو جام جهانی هم این گونه گفت: همزمان با بزرگترین و پرمخاطب‌ترین رویداد ورزشی دنیا یعنی جام جهانی 2022 قطر و با هدف پاسخ به نیاز مخاطبان «رادیو جام‌ جهانی» را به عنوان یک رادیوی فصلی راه‌اندازی کردیم. در رادیو جام‌جهانی ۵۶ مسابقه را به صورت زنده پخش کردیم. بیش از ۲۰۰ برنامه کوتاه در طول مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ شامل معرفی دو تیم، معرفی تیم داوری، خلاصه مسابقات دو تیم و پیش بینی قهرمان جام‌جهانی قطر را در جدول پخش خود قرار دادیم. استفاده از ظرفیت شبکه‌های مختلف رادیویی، اطلاع‌رسانی دقیق، لحظه‌ای و همراه با تحلیل‌های کارشناسی مسابقات از جوانب مختلف از جمله بخش‌های این رادیوی فصلی بود. در این رادیو در قالب‌های مختلف برنامه‌سازی مانند نمایش، مستند، ترکیبی، گفتگو محور و... برنامه‌سازی کردیم که طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان، مورد توجه و رضایت مخاطبان قرار گرفت.

مدیر شبکه رادیویی ورزش ضمن اشاره به چشم‌انداز و برنامه‌های سال آتی این رادیو تاکید کرد: تولید مستندهای فاخر و ماندگار به ویژه در حوزه کشتی که ورزش اول کشور است، برگزاری مسابقات استعدادیابی در بخش ورزش و رسانه، توجه ویژه به قشر نوجوان و ورزش آنان، پوشش مسابقات بانوان از جمله اقدامات شبکه رادیویی ورزش برای سال 1402 خواهد بود. وی تصریح کرد: همچنین پوشش مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا، مسابقات آسیایی و پاراآسیایی‌هانگژو چین، مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، مسابقات والیبال مردان آسیا نیز از برنامه‌ریزی‌های رادیو ورزش در سال آینده است. البته توجه ویژه به تولیدات مردمی در حوزه ورزش و هم‌افزایی شبکه رادیویی ورزش و کانال ورزش بانوان با سایر شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی هم از دیگر سیاست‌های این رادیو در سال 1402 است.

آذرمکان در خاتمه گفت: عید نوروز و ماه رمضان هم با برنامه‌های متنوعی از جمله بهار ورزش، عصر بهاری، ضیافت پهلوانان و ... همراه مخاطبین خواهیم بود. امیدوارم سال 1402 توام با موفقیت و کامیابی همه همکارانم باشد و با تولید و پخش برنامه‌هایی متنوع و متناسب با نیازسنجی مردم ایران بتوانیم رضایت کامل مخاطبانمان را کسب کنیم.

امتیاز شما