امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

برنامه سحرگاهی" الهیه" و برنامه افطاری "اختیاریه" از رادیو تهران

مشاهده ۲۲۷
۱۴۰۱/۱۲/۲۳- ۰۹:۳۳

شبکه رادیویی تهران با تدارک برنامه‌های الهیه و اختیاریه از سوم فروردین، از موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز به استقبال ماه مبارک رمضان بهار دلها می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با توجه به این که از سوم فروردین ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، رادیو تهران، ویژه برنامه سحرگاهی« الهیه» و ویژه برنامه افطاری «اختیاریه» را در جدول پخش برنامه‌ها قرار داده است.

الهیه
در ویژه برنامه سحرگاهی "الهیه" برای آنکه شب زنده داران از کنار دریای بیکران نهج البلاغه، دست خالی برنگرداند و با مفاهیم گوناگون و سبک و سیاق آن بیشتر آشنا شوند، گزیده‎ای از مفاهیم و حکمت های نهج البلاغه، خطبه همام و نامه 31 امیرالمومنین علی(ع) به امام حسن (ع) تقدیم می‌شود. این ویژه برنامه هر سحرگاه از ساعت 2 تا 5:20 صبح تقدیم مخاطبان می‌شود. گفت وگو با آیات عظام و امامان جمعه همچون آیت‌الله امامی‌کاشانی، آیت‌الله موحدی کرمانی و گفت وگو با جهادگران و نیکوکاران به ویژه در حوزه سلامت و پزشکی و پخش دعاهای ماه رمضان و تفسیر گوشه‌هایی از دعای ابوحمزه ثمالی با حضور حجت الاسلام علی سرلک از بخش های این برنامه است.

اختیاریه
"اختیاریه" در افطارهای ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 17 تا 20 از شبکه رادیویی تهران پخش می‌شود، این برنامه در دو محور اصلی فرهنگ قرآنی و مسجد با دو رویکرد اجتماعی و اعتقادی طراحی شده است. یکی از آیات قرآن کریم هر روز موضوع و سوال برنامه را تشکیل می دهد که با توجه به آن آیه مستند و بخش های مختلف برنامه ساخته می‌شود. محور اجتماعی برنامه تولید مستند های شخصیت محوری است که در راستای وارد کردن فرهنگ قرآنی در زندگی مردم طراحی شده است. شخصیت هایی که با اختیار کامل خود به دستورات قرآنی عمل کردند و به نوعی در مسیر قرآن زندگی می‌کنند.
گزارش از فعالیت جوانان در مساجد محله‌های تهران،آئین‌های ماه رمضان در روستاها، پخش ویژه برنامه ماه باران ، پخش ترتیل جزء قرآن و همراهی با پویش های کمک های مومنانه برای نیازمندان از جمله برنامه ریزی‌های شبکه رادیویی تهران در ماه مبارک رمضان است.

امتیاز شما