امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
ایران پرس گزارش می دهد؛
ایران پرس گزارش می دهد؛

جایگاه حکیم نظامی میان فارسی آموزان بوسنیایی

مشاهده ۱۹۸
۱۴۰۱/۱۲/۲۳- ۱۳:۵۷
تعداد بازدید:198

نشست «حکیم نظامی، پیشوای حماسه‌های عاشقانه در ادبیات‌ فارسی» با حضور دوست‌داران زبان فارسی و دانشجویان بوسنی‌ و هرزه‌گوین در سارایوو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از خبرگزاری ایران‌پرس، نشست «حکیم نظامی، پیشوای حماسه‌های عاشقانه در ادبیات فارسی» به مناسبت گرامیداشت حکیم نظامی‌گنجوی در سارایوو برگزار شد و مورد استقبال گسترده فارسی آموزان بوسنیایی قرار گرفت.

«ماشاالله شاکری»، سرپرست سفارت ایران در سارایوو با استقبال از حضور علاقمندان به زبان و ادبیات فارسی در نشست حکیم نظامی‌گفت: مردم مناطق مختلف جهان، تمدن ایران را از دریچه شعر و شاعران آن می‌شناسند و شعر فارسی و گویش فارسی از سمرقند تا چین امتداد داشته است.

«نامیر کارا حلیلویچ» استاد زبان و ادبیات فارسی هم در نشست «حکیم نظامی، پیشوای حماسه‌های عاشقانه در ادبیات‌ فارسی» به معرفی ویژگی‌های اشعار فاخر حکیم نظامی‌پرداخت. «غلامرضا سالمیان»، استاد ایرانی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سارایوو نیز درباره شخصیت و آثار حکیم نظامی‌برای دوست‌داران این شاعر ایرانی، سخنرانی کرد.

همچنین در حاشیه این نشست، نمایشگاه آثارخوشنویسی «سلطان محمدنور» و «محمود مذهب» از هنرمندان قرن دهم هجری از پنج گنج حکیم نظامی‌گنجوی برای دوست‌داران این شاعر ایرانی در سارایوو به ‌نمایش درآمد.

امتیاز شما