امروز چهارشنبه  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
مبار‌ک هنیا در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی می‌کند؛
مبار‌ک هنیا در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی می‌کند؛

اخراج پناهندگان به آفریقا و جاسوسی با کمک اسرائیل

مشاهده ۲۳۲
۱۴۰۱/۱۲/۲۳- ۱۳:۵۸
تعداد بازدید:232

برنامه "آفریقا امروز" شبکه پرس تی‌وی تصمیم آلمان برای کوچ اجباری پناهندگان به آفریقا و استفاده مراکش از نرم‌افزار جاسوسی رژیم صهیونیستی برای سرکوب معترضان را بررسی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته "آفریقا امروز" در بخش اول بر گزارش‌هایی تمرکز می‌کند که نشان می‌دهد دولت آلمان در نظر دارد پناهجویان در این کشور را به اروپای شرقی و شمال آفریقا اخراج کند تا درخواست پناهندگی آن‌ها در آنجا بررسی شود.
مبارک هنیا مجری برنامه در همین ارتباط گفت‌وگو می‌کند با جاناتان آفی آنسا، کارشناس و ناشر آفریقای بریفینگ و از او می‌پرسد چرا آلمان قصد دارد طرحی را اجرا کند که مغایر با حقوق اساسی آن کشور است؟آفی آنسا همچنین ضمن یادآوری طرح بریتانیا برای ارسال اجباری پناهجویان به رواندا که به دلیل چالش‌های حقوقی هنوز اجرا نشده است، به این موضوع می‌پردازد که آیا طرح آلمان نیز به سرنوشت مشابهی دچار خواهد شد؟
در بخش دوم برنامه این هفته "آفریقا امروز"، گزارش‌هایی بررسی می‌‌شود که نشان می‌دهد نظام سلطنتی در مراکش از برنامه جاسوسی پگاسوس تولید رژیم اسرائیل برای سرکوب مخالفان این کشور و جنبش استقلال صحرای غربی استفاده می‌کند.
برنامه «آفریقا امروز» به تهیه‌کنندگی عاطفه‌سادات دربندی سه شنبه ساعت 17:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 21:00، پنج‌شنبه ساعت 12:00 و جمعه ساعت 08:00 روی آنتن خواهد رفت.

امتیاز شما