امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

عیدانه صداوسیمای سمنان به مخاطبان در نوروز

مشاهده ۳۷۰
۱۴۰۱/۱۲/۲۴- ۱۳:۳۰

صداوسیمای سمنان به مخاطبان خود در نوروز 1402 ویژه برنامه‌های متنوعی را عیدانه می دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت های صدا، سیما، مجازی و خبر این مرکز ویژه برنامه‌های شاد و متنوعی را برای نوروز 1402 در نظر گرفته اند.

" هفت سین " ویژه برنامه تحویل سال نوی صدای مرکز سمنان خواهد بود که با ساختار ترکیبی نمایشی از ساعت 22:30 الی 1:30بامداد بصورت زنده پخش خواهد شد.

ویژه برنامه نوروزی صدای این مرکز با نام " سال نو، احوال نو " از 27 اسفند ماه آغاز و تا 12 فروردین ادامه خواهد داشت که با هدف افزایش نشاط و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی هر روز از ساعت 9:30 الی 11:30با ساختار ترکیبی نمایشی بصورت مشترک با مراکز قزوین و البرز اجرا خواهد شد.

13 قسمت برنامه " گلشن خیال " با موضوع نوروز و رمضان در اشعار شاعران و برنامه شبانگاهی " شبهای نقره ای" با معرفی فرهنگ و آداب و رسوم مردم استان هر شب از رادیو سمنان پخش خواهد شد.

" ماه من سلام " ویژه برنامه افطار، و " زیر باران" هم عنوان ویژه برنامه سحر گاهی  صدای مرکز سمنان است که به تعداد 30 برنامه از ابتدای ماه مبارک رمضان از صدای مرکز سمنان پخش خواهد شد.

 سیمای مرکز سمنان هم در شب سال تحویل با ویژه  برنامه زنده  " عیدانه "  به مدت 4 ساعت ساعات خوشی را برای مخاطبان هم استانی فراهم خواهد کرد. این برنامه تا سوم فروردین هر شب از ساعت 21 به مدت 50 دقیقه ادامه خواهد داشت.

مستند های " میهن مهین" به تعداد 15 قسمت با موضوع معرفی هنرمندان کشور، " در قبل کومش" به تعداد 13 قسمت با موضوع معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان و 13 قسمت مستند با عنوان " مشاهیر قومس" با موضوع معرفی مشاهیر استان دیگر برنامه‌های نوروزی سیمای مرکز سمنان خواهند بود.

سیمای این مرکز برای ماه مبارک رمضان نیز ویژه برنامه " ماه خوب من " را برای افطار و " سحوری" را برای سحر گاهان این ماه در نظر گرفته است.

 تولید موشن گرافیک های شعر نوروزی با گویش و زبان نقاط مختلف استان، پادکست گرافیک از جاذبه‌های دیدنی استان با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری استان، کلیپ های تصویری با موضوع آغاز سال نو  و  شعار سال، انتشار تولیدات ویژه نوروزی معاونت های صدا ، سیما و خبر مرکز، عکس نوشت، پوستر و استوری از مناسبت های سال نو، ایجاد صفحه ویژه نوروز و رمضان بر روی وب سایت مرکز و تولید کلیپ های نوروزی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان، پویش " خاطرات رمضان، روزه اولی‌ها و سفره‌های ساده افطاری"، تهیه آیتم های کوتاه ۲دقیقه ای " طهورا " شامل احکام ماه مبارک رمضان و احکام رسانه، تولید پوستر، عکس نوشت، اینفوگرافیک و استوری از اوقات شرعی روزانه شهرستان‌های استان و مناسبت های ماه مبارک رمضان، کلیپ تصویری دعاهای روز، آیتم های روزانه آشپزی رمضان، موشن کمیک داستانهای قرآنی و پندآموز، تقطیع و آماده سازی آیتم های ویژه ماه مبارک رمضان تولیدی سیما ، صدا و خبر مرکز ، مطالب متنوع و جذاب دیگر در خصوص آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در استان سمنان و ... از تولیدات معاونت فضای مجازی صدا و سیمای مرکز سمنان است که در نوروز و ماه مبارک امسال تقدیم مخاطبان روزه دار خواهد شد.

 همچنین برقراری چندین ارتباط زنده با شبکه خبر و تهیه گزارش های تولیدی از اماکن تاریخی و گردشگری استان، تهیه گزارش هایی با موضوع رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ایام نوروز،  ارتباط زنده با پلیس راه استان و اطلاع از آخرین اخبار ترافیکی و جوی جاده‌های استان  نیز  بخش هایی از برنامه‌های معاونت خبر مرکز سمنان هستند که در ایام نوروز امسال پخش خواهند شد.

 

 

امتیاز شما