امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
مروه عثمان و کارشناسان «جریان خاورمیانه» واکاوی می‌کنند؛
مروه عثمان و کارشناسان «جریان خاورمیانه» واکاوی می‌کنند؛

جنگ و صلح در یمن

مشاهده ۴۱۲
۱۴۰۱/۱۲/۲۴- ۱۳:۵۷
تعداد بازدید:412

برنامه «جریان خاورمیانه»The MidEaStream شبکه پرس تی‌وی جنگ و صلح در یمن را از زوایای مختلف مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ابعاد جنگ 8 ساله در یمن و امید به برقراری صلح در این کشور دستمایه موضوعی برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» قرار گرفته است.
بخش ابتدایی برنامه با حضور ابراهیم مدهون مفسر سیاسی از بیروت به چگونگی آغاز تهاجم به یمن و ادامه این جنگ به مدت 8 سال اختصاص دارد.
مروه عثمان مجری «جریان خاورمیانه» با تاکید بر این‌که در طول هشت سال جنگ ناعادلانه و تجاوزکارانه علیه یمن، همه به خوبی می‌دانند که آمریکا و انگلیس هستند که ائتلاف متجاوز را اداره می‌کنند، این پرسش را با ابراهیم مدهون مطرح می‌کند که چرا این قدرت‌های غربی با وجود اطمینان از عدم پیروزی در یمن، حاضر به توقف حمایت از ائتلاف عربی و پایان جنگ نیستند؟ و از سوی دیگر، یمن چگونه می‌تواند به دنبال تحقق حقوق از دست رفته خود در این 8 سال باشد؟
در بخش دوم برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» نیز به بررسی ابزار سیاست برای دستیابی به صلح در یمن می‌پردازد. علی الدروانی روزنامه نگار و مفسر یمنی از بیروت به عنوان کارشناس در این بخش برنامه حضور دارد و با تاکید بر این‌که مردم یمن خواستار ادامه مقاومت و حضور در این مبارزه هستند، به این موضوع می‌پردازد که دقیقاً چه چیزی جمعیت یمن را با وجود ویران شدن از تلفات این جنگ، به چنین رویکردی سوق می‌دهد؟
الدروانی همچنین به این پرسش مروه عثمان پاسخ می‌دهد آیا این درخواست مردم یمن می‌تواند راه را به سوی صلح و امنیت در این کشور و به طور کلی شبه جزیره عربستان هدایت کند؟
برنامه «جریان خاورمیانه» چهارشنبه ساعت 17:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095  این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما