امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
تدارک شبکه استانی خلیج فارس برای ایام نوروز 1402 و ماه مبارک رمضان
تدارک شبکه استانی خلیج فارس برای ایام نوروز 1402 و ماه مبارک رمضان

ویزه‌های نوروز و رمضان شبکه خلیج فارس

مشاهده ۴۲۰
۱۴۰۱/۱۲/۲۷- ۰۸:۳۷
تعداد بازدید:420

شبکه استانی خلیج فارس برنامه‌های متنوعی را در حوزه‌های گوناگون برای رقم زدن خاطراتی شیرین برای مخاطبان در نوروز 1402 تدارک دیده است که این برنامه‌ها هرکدام با رویکردی متفاوت تهیه و تولید شده و به روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه ویژه تحویل سال 1402 صدای خلیج فارس با عنوان " هفت سین " به تهیه کنندگی فتانه گیلیاردی  در یک قسمت 180 دقیقه ای که از ساعت 22 تا 2 بامداد تقدیم علاقمندان می‌شود که با هدف معرفی آداب و رسوم حسنه مردم هرمزگان در لحظه تحویل سال و همچنین یاد آوری فلسفه آداب و سنن صحیح نوروز پخش می‌شود .

* تولید برنامه "چیری ویری بهار": این برنامه به تهیه کنندگی معصومه ناصری با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و رویکرد تفریحی سرگرمی‌پیش بینی شده است و دارای بخش های متنوع شامل: گفتار – گزارش – نمایش – ارتباط با شبکه‌های رادیویی همراه با پخش موسیقی ، تلفن و پیامک است. این برنامه هرشب ساعت 20 به مدت یک ساعت پخش می‌شود.

ویژه برنامه رادیویی "نوبهار ": به تهیه کنندگی مشترک خانم ها فتانه گیلیاردی و مریم صابری در ایام تعطیلات نوروز هرشب به مدت 60 دقیقه با پخش آیتم های مختلف سرگرم کننده پخش خواهد شد. زمان پخش این برنامه هر شب ساعت 20 می‌باشد.

* تولید وپخش ویژه برنامه رادیویی "پیام ساحل" هر روز ساعت 10/30 به مدت یک ساعت به تهیه کنندگی فیروزه‌ هاشمی‌پور با رویکرد اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در زمینه آخرین اطلاعات و توصیه‌های پزشکی، ارتباط با راهنمایی و رانندگی، معرفی اماکن گردشگری و ارتباط با ستاد تسهیل سفر نوروزی پخش می‌شود.

* تولید ویژه برنامه رادیویی " نغمه‌های بهاری" به تهیه کنندگی مرتضی چشم براه در دو بخش صبح وعصر با مدت زمان 20 دقیقه تهیه و پخش می‌شود. " نغمه‌های بهاری" برنامه ای است با محوریت معرفی ترانه‌ها و تصنیف ها و آوازهای مناطق مختلف ایران که در رادیو خلیج فارس تهیه شده است.

* برنامه "رویداد" با رویکرد مرور اخبار مهم سال 1401 در سیزده قسمت 20 دقیقه ای که در ایام نوروز هر روز از ساعت 13 به تهیه کنندگی آناهیتا رفیعی تهیه و پخش می‌شود.

*برنامه " آهنگ تندرستی "  در ایام نوروز با آیتم های تغذیه، خواص گیاهان دارویی، نکات پیشگیری و مراقبت در مسافرتها به تهیه کنندگی منیزه فدایی روزانه به مدت 20 دقیقه از رادیو خلیج فارس پخش می‌شود.

* تولید و پخش برنامه "پرپروک" در ایام نوروز  با بخش های متنوع نمایش، گزارش و کارتون سعی در ایجاد لحظات شاد و مفرح برای مخاطبان کودک و نوجوان دارد. سیما محمد پورتهیه کنندگی این برنامه را برعهده دارد. این برنامه از ساعت 15/40 از سیمای خلیج فارس پخش می‌شود.

* تهیه وتولید ویژه  برنامه تلویزیونی "راهیان نور دریایی" این ویژه برنامه نیز باشروع سال نو به تهیه کنندگی علی قریشی در 4 قسمت تهیه و از سیمای خلیج فارس بر روی آنتن می رود و سفر مهمانان نوروزی و شهروندان به مناطق جنگی به خصوص مناطق جنگی آبی و دریایی را منعکس می‌کند. ارتباط با شبکه‌های ملی و سراسری از دیگر بخش های این ویژه برنامه است.

* تولید برنامه "نوای شرجی" به تهیه کنندگی محمدتقی نقیبی که با هدف ایجاد فضایی شاد همراه با پخش موسیقی بومی و منطقه ای به مدت 60 دقیقه از ساعت 18از سیمای خلیج فارس در ایام نوروز پخش خواهد شد.

"نوروز دیرپا " از ویژه برنامه‌های نوروزی سیمای خلیج فارس است که با هدف معرفی آداب و رسوم ومناطق گردشگری و صنایع دستی استان ازسیمای خلیج فارس پخش می‌شود. گردشگری – گزارش- مصاحبه با مسئولان کمیته‌های ستاد تسهیل نوروزی- نماهنگ های شاد وجذاب و وله‌های مختلف از مناطق دیدینی وتاریخی استان بخش های متنوع این ویزه برنامه را تشکیل می دهد.

"شوبهاری" برنامه ای با مدت زمان 240 دقیقه به تهیه کنندگی فرید خرمی ویژه تحویل سال نو  که در شب عید نوروز 1402 روی آنتن سیمای خلیج فارس می رود. برنامه با هدف ایجاد فضایی شاد برای مخاطبان و همچنین بخش های کمترد یده شده از جذابیت های هرمزگان و استفاده از ظرفیت هنرمندان استانی و کشوری و معرفی جذابیت های مشاغل خانگی و صنایع دستی پخش خواهد شد.

* در نوروز 1402 مجموعه‌ها ی تلویزیونی و تله فیلم های متنوعی از تولیدات رسانه استانی پخش می‌شود که از جمله آن می توان به مستندها و تله فیلم های خورگشت – نیش پیلی -مغستان – منج – رهام – خرچنگ های مانگرو – خالو کریم – هیش -  دریاورزان و... اشاره کرد .

 *واحد شعر و موسیقی صداوسیمای خلیج فارس نیز آثار موسیقایی مختلف و متنوعی را طراحی و تولید کرده تا در مناسبت نوروز 1402 پخش شود . تیتراژ ویژه برنامه ماه رویایی- قطعه موسیقی عروسی بهار – قطعه صدای پای بهار – ساخت قطعات بی کلام با موضوع ریتمیک شاد برای برنامه‌های نوروزی رادیو و قطعه موسیقی با کلام با عنوان نو نوروز با تمی‌شاد از خوانندگان اقوام مختلف ایران (کرد – ترک – لر – بلوچ و بندری ) از جمله این آثار است.

* حووزه معاونت خبر مرکز در ایام نوروزو ماه رمضان  با تهیه گزارش های تولیدی و خبری از جاذبه‌های گردشگری استان  و گزارش از گردشگران نوروزی – تهیه گزارش آمادگی ماه رمضان ، تهیه گزارش وضعیت آب و هوا و راههای استان و مسافرت دریایی – تهیه گزارش آداب و رسوم رمضان در هرمزگان _ گزارش تهیه کالاهای اساسی ماه رمضان و عید و تهیه گزارش سلامتی و روزه با مخاطبان همراه خواهد بود.

*تولید یک مورد استوری موشن تبریک سال نو - استوری موشن شعار سال - تولید 5 مورد ویدئو کامنت از سخنان رهبر معظم انقلاب در لحظه تحویل سال - تولید یک مورد گزارش از حال و هوای عید و اشتیاق به سفر - تولید یک موردویدئو کلیپ از اشتراکات فرهنگی در مراسمات عید نوروز -  تولید یک مورد ویدئو کلیپ از معرفی زیارتگاه‌های استان-  تولید یک گزارش از سطح شهر و قیمت های بازار و توقعات مردم از مسئولین _ تولید یک مورد استوری موشن حلول ماه مبارک رمضان-  تولید 30 استوری پوستر دعای روز-  تولید یک مورد موشن گرافیک در مورد شب های قدر - تولید یک مورد رئال موشن در مورد روز قدس از جمله اقدامات معاونت فضای مجازی مرکزخلیج فارس در ایام نوروزو ماه رمضان  است.

شبکه استانی خلیج فارس به مناسبت ماه مبارک رمضان نیز ویژه برنامه‌های مختلف و متنوعی را برای مخاطبان خود تولید و آماده پخش کرده است. برخی از ویژه برنامه‌های این شبکه که در ماه رمضان سال 1402 پخش خواهند شد به شرح زیر است.

گم گم سحری – ماه رویایی – جمع خوانی قران کریم – ماه عاشقی – ترتیل قران کریم – شب های رمضان – محراب خونین – اوج بندگی و عید بندگی از جمله برنامه‌های ماه رمضان شبکه خلیج فارس است.

برنامه "ماه عاشقی" ویژه برنامه افطار رادیو خلیج فارس است در ساختار ترکیبی نمایشی با مدت زمان 90 دقیقه ای به تهیه کنندگی امیدتنی و منیژه فدایی  .این ویژه برنامه عصرگاهی شامل بخش های مختلف از جمله کارشناس احکام ومذهبی – سفره افطار – مسابقه قرآنی-مصاحبه و تلفن وپیامک  است

گم گم سحری : ویژه برنامه سحرگاهی رادیو خلیج فارس به تهیه کنندگی سید جلیل هاشمی‌ با مدت زمان 120 دقیقه ویژه پخش دعای سحرگاهی .

شب های رمضان : برنامه ای است رادیویی که در خصوص آداب ورسوم و ویژگیهای ماه مبارک رمضان در فرهنگ هرمزگان هر شب ساعت 35/21 به تهیه کنندگی عباس ایرانمنش پخش می‌شود.

اوج بندگی: ویژه برنامه شبهای قدردر 3 قسمت 180 دقیقه ای  به تهیه کنندگی امید تنی  که همزمان با لیالی پرفضیلت قدر قدیم روزه داران هرمزگانی می‌شود.

ترتیل خوانی قرآن کریم : به تهیه کنندگی محدثه‌هاشمی‌پور در ماه رمضان هر روز از ساعت 15 تا 16 از رادیو خلیج فارس پخش می‌شود.

محراب خونین : همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) بصورت ویژه از صدای خلیج فارس پخش می‌شود این برنامه به پخش عزاداری سنتی درهرمزگان و بیان فضایل حضرت علی (ع) و درسهایی از زندگی آن حضرت می‌پردازد. این برنامه را مریم صابری تهیه و تولید می‌کند.

عید بندگی : به مناسبت عید سعید فطر  ویژه برنامه عید بندگی به تهیه کنندگی مریم آبسیه در یک قسمت 120 دقیقه ای تهیه شده که  با پخش ترانه‌های شادبومی استان ، پخش قطعات نمایشی و ارتباط تلفنی با هنرمندان استان تقدیم مخاطبان می‌شود.

ماه رویایی : ویژه برنامه افطار سیمای خلیج فارس است.این ویژه برنامه درایام ماه مبارک هرشب قبل از اذان مغرب روی آنتن سیمای خلیج فارس می رود.این برنامه در ایام ماه رمضان با بخش های مختلف از جملهگزارش از مکانهای قرآنی ، سفره‌های افطار ، گروه تواشیح ، دعای روز ماه مبارک رمضان ،و ..همراه روزه داران هرمزگانی شود. سید وحید مداحی روش این برنامه را تهیه و تولید می‌کند.

گم گم سحری : این برنامه ویژه سحر ماه رمضان به تهیه کنندگی عبدالحمید ذوالفقار پور که  با هدف ایجاد لحظات حضور وصمیمی‌برای سحر خیزان روزه دار هم استانی در راستای تعمیق وترویج شعائر دینی ومعنوی در ایام ماه رمضان این برنامه تهیه می‌شود.

سیمای خلیج فارس محفل جمع خوانی قرآن کریم  در ماه مبارک رمضان از محل حسینیه سید مظفر (ع) بندرعباس را بصورت زنده و مستقیم هر روز از ساعت13/30 پخش خواهد کرد. این برنامه به تهیه کنندگی اسحاق آزادبخش از شبکه استانی سیمای خلیج فارس پخش خواهد شد.

امتیاز شما