امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

بیان فلسفه جشن نوروز یکی از محورهای موضوعی برنامه «هفت سین» است

مشاهده ۲۲۵
۱۴۰۱/۱۲/۲۸- ۰۸:۴۴

گوینده ویژه برنامه تحویل سال رادیو فرهنگ گفت: مهم‌ترین دغدغه ما در «هفت سین» بیان چرایی برگزاری این جشن ملی آیینی است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مهدی محمدیان یکی از گویندگانی است که در برنامه هفت سین حضور دارد و اجرای بخش ادبی برنامه را عهده دار است و درباره آن می‌گوید: ویژه برنامه‌های تحویل سال در رادیو فرهنگ همواره بر دو محور طراحی و اجرا شده یکی حفظ خط نشاط، طرب و شادمانی برای ایجاد حس بهتر در لحظه ورود به سال تازه برای شنوندگان به نحوی که مبتنی بر موسیقی ملی ایران و نیز تکیه بر فرهنگ طنازی عمیق و نکته سنج ایرانی فضای بهجت و شادمانی را در مخاطب ایجاد کند.

وی می افزاید: دومین محور مهم و مورد توجه در این برنامه تکیه بر بن مایه‌های فکری ایرانی که در بافت فرهنگی ما از قصه‌ها افسانه‌ها اسطوره‌ها و فرهنگ مردم نشات می‌گیرد است. وی ادامه می دهد: به نظرم تبیین این نکته برای شنوندگان بسیار مهم است که نشانه‌ها و نمادهای پیرامون مفهوم سال نو چه دلالت هایی دارند و ما رو به کدام سو رهنمون هستند فلسفه و انگیزه‌های پیشینیان در طراحی مناسک نوروز چه بوده و انسان ایرانی با حفظ این ایینها به واقع چه چیزی را همواره در وجود خودش تازه نگه میدارد برای اینکه به همین شکل متعالی به نسل و نسلهای بعد پیوند بزند ‌پس همه تلاش ما در برنامه « هفت سین» رسیدن به این موضوع است.

گفتنی است برنامه «هفت سین» کاری از گروه جامعه رادیو فرهنگ است که ویژه تحویل سال نو از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد به تهیه کنندگی پرویز جمالی روی آنتن می رود.

امتیاز شما