امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تمهیدات صداوسیمای آذربایجان شرقی برای آغاز بهار طبیعت و بهار جانها

مشاهده ۴۷۰
۱۴۰۱/۱۲/۲۸- ۱۴:۳۸

صداوسیمای آذربایجان شرقی برای آغاز سال جدید و همچنین فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های متنوعی تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت سیما علاوه بر پخش برنامه‌های شاد و مرتبط با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های مختلفی هم تدارک دیده است.

" باهارلیق " عنوان ویژه برنامه سال تحویل است که به تهیه کنندگی جعفر آقازاد به مدت 240 دقیقه تقدیم مخاطبان در ساعات پایانی سال جاری و دقایق آغازین سال نو می‌شود.

 " نوروز بایرامی " دیگر ویژه برنامه شبانگاهی معاونت سیمای سهند است که در 20 قسمت 75 دقیقه ای به روی آنتن می رود. این ویژه برنامه از بیست و هفتم اسفند 1401 تا هفدهم فروردین 1402 به صورت زنده از قاب دوربین‌های تلویزیون تقدیم مخاطبان خواهدشد.

پخش دعای تحویل سال ، پیام نوروزی مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور ، پخش پیام تبریک نوروزی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و همچنین استاندار محترم ، پخش آیتم های شاد و مفرح ، قطعات طنز ، موسیقی‌های ملی و محلی ، گزارش های مردمی ، پوشش حال و هوای شهرستان‌ها در آغازین روزهای سال نو و .. بخشی از آیتم های گنجانده شده در این برنامه‌هاست تا لحظاتی به یاد ماندنی برای بینندگان خلق و ثبت شود.

گفتنی است معاونت سیما در ایام ماه مبارک رمضان هم علاوه بر پخش برنامه‌های مختلف متناسب با ماه میهمانی خدا ویژه برنامه‌های " افطارلیق " ( ویژه افطار ماه مبارک ) را به تهیه کنندگی  مهدی گوهریان و " اوباشدانلیق " (ویژه سحرهای ماه مبارک ) را به تهیه کنندگی علی بصیری  روی آنتن می‌برد. در این برنامه‌ها که به ترتیب در آستانه لحظات معنوی اذان مغرب و اذان صبح به افق تبریز پخش خواهندشد دعا و نیایش ، دعای افتتاح ، دعاهای خاص هر روز ماه رمضان ، صحبتهای اساتید و کارشناسان حوزه و دانشگاه و .. پیش بینی شده است.

رادیو آذربایجان شرقی هم از آخرین ساعات سال کهنه و اولین دقایق سال نو با برنامه‌های شاد بهاری در کنار مخاطبانش خواهدبود. " نوروز گولی " عنوان ویژه برنامه تحویل سال این رادیوست که به تهیه کنندگی خانم پیری به مدت 120 دقیقه پخش می‌شود.

گفتنی است شنونده‌های رادیو آذربایجان شرقی میتوانند این برنامه را در سایر روزها به تهیه کنندگی پیری – ژرفی – گوزلی - تبرسخن در بخش صبحگاهی از ساعت 10:30 تا 12:30 و در بخش عصرگاهی از ساعت 16:30 تا آستانه اذان مغرب به افق تبریز بشنوند.

رادیو آذربایجان شرقی در رمضان المبارک هم ویژه برنامه­هایی برای شنوندگان خود دارد . " اوباشدانلیق " به تهیه کنندگی رقیه دهقان پور و " افطارلیق " به تهیه کنندگی محمدی – لطفی ویژه‌هایی است که در اوقات معنوی افطار و سحرهای ماه عبودیت و بندگی تقدیم مخاطبان خداجو و مومن این رادیو می‌شود.

رادیو برون مرزی تبریز هم در ایام عید ویژه برنامه‌های " یاز تحفه سی " به تهیه کنندگی اکرم رضایی و " یازا سالام " به تهیه کنندگی سجاد دشتی را با موضوعاتی چون بررسی مشترکات فرهنگی ایران و منطقه ی آذربایجان– بهاریه‌ها در شعر آذربایجان – معرفی مناطق گردشگری و مهانپذیر ، معرفی آداب و رسوم  - غذاها و شیرینی جات و آداب کهن نوروز درآذربایجان و فولکولور مردم روستا یی و شهری و تطابق آن با زندگی امروزی برای مخاطبان آذری زبانش در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز تهیه و پخش می‌کند.

این رادیو همچنین ویژه برنامه‌های " افطارلیق " و " اوباشدانلیق " را به صورت زنده و به افق باکو به تهیه کنندگی حسن صادقی – محمدرضا رحیمی در افطارها و سحرهای ماه میهمانی خدا به روی آنتن می‌برد.

پخش اذان مغرب و صبح به افق باکو ، تلاوت قرآن ، ادعیه ، مناجات ، صحبت های کارشناسان دینی ، بخش احکام و پرسش و پاسخ با حضور کارشناس حوزه بصورت زنده ، پخش دیدگاهها ی مخاطبان و .... بخشهایی از این برنامه­هاست که در 30 قسمت تقدیم شنوندگان می‌شود.

 تهیه و پخش موشن گرافی و عکس نوشت حول موضوع نوروز و ماه رمضان ، پخش کلیپ – سرود- ترانه ، اطلاع رسانی درخصوص اذکار و ادعیه خاص ماه مبارک و .. از جمله پیش بینی‌های معاونت فضای مجازی این مرکز در ایام نوروز و رمضان  شمرده می‌شود.   

 

 

 

 

امتیاز شما