امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

پرس تی‌وی عطر نوروز ایرانیان می‌گیرد

مشاهده ۶۰۳
۱۴۰۱/۱۲/۲۸- ۱۷:۳۲

برنامه «ایران» شبکه پرس تی‌وی زیبایی‌های نوروز ایرانیان را برای مخاطبان برون مرزی شبکه پرس تی‌وی به تصویر می‌کشد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «ایران» به مناسبت همزمانی با آغاز سال نو و عید نوروز نگاهی ویژه داشته است به نوروز ایرانیان و زیبایی‌ها و ویژگی‌های این عید باستانی را به بینندگان انگلیسی‌زبان شبکه پرس تی‌وی معرفی می‌کند.
رضا نایبی مجری برنامه با حضور در کوچه و خیابان و گفت‌وگوی نزدیک با مردم، از حال و هوای نوروزی شهر گزارش می‌دهد و به معرفی رسوم و آداب مخصوص نوروز می‌پردازد.
گزارشگر برنامه «ایران» به ارائه این اطلاعات می‌پردازد که نوروز به عنوان یک جشن قدیمی و کهن از اقوام متعددی در منطقه به ارث رسیده ‌است و با رنگ و انگ ویژه، شناسنامه ایرانی به خود گرفته و از آن به عنوان نماد پیوند دهنده افراد و اقوام ایرانی و ملت ایران یاد می‌شود.
نایبی تاکید می‌کند که ایرانیان نوروز را آغازگر رستاخیز طبیعت، گاه رویش و زایش باغ و بوستان می‌دانند و بر این باور هستند که در نوروز، همزمان با طبیعت، باید روزگار نو و جدیدی را با روان و نگرش نو، در تن‌پوش تازه ای آغاز کنند.
برنامه «ایران» روز یکشنبه ساعت 21 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود.  تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت 12:00، سه شنبه ساعت 07:00، چهارشنبه ساعت 03:00، پنج شنبه ساعت 08:00 و 16:00و جمعه ساعت 00:00 روی آنتن می‌رود.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15015  برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.

 

امتیاز شما