امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
گفت‌وگو با اولین بانوی وزنه‌بردار ایرانی؛
گفت‌وگو با اولین بانوی وزنه‌بردار ایرانی؛

چگونه یک پرستار وزنه‌بردار شد؟

مشاهده ۴۳۳
۱۴۰۲/۰۱/۰۱- ۲۲:۲۶
تعداد بازدید:433

پوپک بسامی،‌ اولین وزنه‌بردار زن ایرانی در روز دوشنبه ۲۹ اسفند ماه به استودیوی جام جم آمد تا در ویژه برنامه جام جم حضور داشته باشد. وی در این برنامه از تجربه ورزشی صحبت کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پوپک بسامی،‌ اولین وزنه‌بردار زن ایرانی در مسابقات جهانی درباره فعالیت ورزشی خود گفت: من و دیگر دوستانم یک تیم چهار نفره بودیم که به مسابقات جهانی رفتیم و در کنار هم اولین وزنه‌برداران زن ایرانی بودیم. من به دلیل آن که وزن کمتری داشتم اولین نفری بودم که مسابقات را شروع کردم.

وی درباره شغل خود گفت: من پرستار هستم چرا که رشته تحصیل پرستاری خواندم. من در گذشته بسکتبال کار می‌کردم و پس از آن ورزشکاری کردم. ابتدا می‌خواستم تربیت بدنی بخوانم اما خانواده می‌خواستند که رشته‌ای جز ورزش را انتخاب کنم.

او درباره پرستاری گفت: برخلاف تصور بسیاری از افراد من در پرستاری بسیار آرام هستم و تا جایی که می‌توانم با بیماران ارتباط برقرار می‌کنم و سعی می‌کنم حس خوبی به آن‌ها بدهم. خوشبختانه تا به امروز توانسته‌ام ارتباط قوی و خوبی با بیماران برقرار کنم.

وی افزود: پرستاری و وزنه‌برداری دو نقطه کاملا مقابل یکدیگر هستند. من سعی می‌کنم کار و ورزش را بایکدیگر ترکیب نکنم و تمامی آن‌ها را از هم جدا نگه دارم. من در بسکتبال نیز پست یک را داشتم. بسیاری از انسان‌ها در زندگی خود مسیری را انتخاب می‌کنند که راه زندگی آن‌ها نیست. من در بسکتبال این حس را داشتم با وجود آن که در آن ورزش خوب بودم اما نخبه نبودم.

بسامی ادامه داد: زمانی که شنیدم وزنه‌برداری بانوان در حال راه افتادن است به آن کار علاقه‌مند شدم و به سمت این ورزش رفتم. در ابتدا بانوان در این رشته بسیار کم بودند و به ما آموزش می‌دادند. با گذر زمان به این رشته علاقه‌مندتر شدم و در این رشته تحقیق کردم.

ویژه برنامه نسیم نوروزی شبکه جام جم، دوشنبه ۲۹ اسفند ماه به تهیه کنندگی خانم چگینی از شبکه جام جم روی آنتن رفت. این ویژه برنامه پس از پخش آیتم‌ها و نماهنگ‌های نوروزی، میزبان عزت‌الله علیوردی، پدر شهید آرمان علیوردی، حمید رسولیان، برنده جشنواره فیلم فجر، سمیه بروجردی، دختر بزرگوار شهید بروجردی، رسول نجفیان کارگردان و بازیگر، جهانگیر الماسی، بازیگر سینما و تلویزیون، هادی عامل، گزارشگر ورزش کشتی، فریده دریامج، بازیگر، زینب بیات، پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی، محمدکاظم کاظمی، شاعر و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی، دکتر قیامتی، پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی، محدثه عبدالوهاب، نخبه علمی و کارآفرین و خانم پوپک بسامی، ملی پوش وزنه برداری ایران بود. همچنین گروه‌های موسیقی سوته تلار، عالیشان در کنار گروه موسیقی پاپ به خوانندگی حمید اصغری و گروه سنتی به سرپرستی آقای جلالی پور در بخش‌های مختلف برنامه اجرای زنده داشتند.

 آقایان وحید جلیلی، قائم مقام رئیس صدا و سیما و محسن برمهانی، معاون سیمای سازمان صدا و سیما از ویژه برنامه نسیم نوروزی دیدن کردند و دقایقی را در کنار تیم اجرایی برنامه حضور داشتند.




امتیاز شما