امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
رادیو تلویزیون در خرداد ۱۴۰۱؛
رادیو تلویزیون در خرداد ۱۴۰۱؛

تغییر تهیه‌کننده سریال موسی (ع) تا نگارش فصل سوم گاندو

مشاهده ۱۳۰۴
۱۴۰۲/۰۱/۰۴- ۱۲:۲۲
تعداد بازدید:1304

در این گزارش اتفاقات و برنامه‌های گوناگون رادیو و تلویزیون در خرداد ۱۴۰۱ را بخوانید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملیبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خرداد ماه شاهد اتفاقات و برنامه‌های گوناگونی در رادیو و تلویزیون بودیم که در مورد هر یک از مهمترین و پر بیننده‌ترین برنامه‌ها مطالبی را ارائه خواهیم کرد.

«مستوران» از دوم تیرماه روی آنتن رفت

این سریال ۲۶ قسمتی محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج که به داستان‌های کهن ایرانی می‌پردازد.حمیدرضا آذرنگ، نازنین فراهانی، رویا میرعلمی، بیژن بنفشه خواه، الهام جعفرنژاد، عیسی یوسفی‌پور، رابعه اسکویی، صفا آقاجانی، مزدک رستمی، رسول نقوی، حامد محمودی، یدالله شادمانی، جواد انصافی، قربان نجفی، محمد اشکانفر، حمیدرضا معدنکن، الهه خادمی، عبدالرضا نصاری، ناصر علی پاشا و علی دهکردی از جمله بازیگرانی‌اند که در فصل نخست «مستوران» مقابل دوربین قرار گرفته‌اند.

زمان پخش «برف بی‌صدا می‌بارد» مشخص شد

سریال در ۱۰۰ قسمت ساخته شد که حدود ۷۰ قسمت از آن ماه‌های پایانی سال گذشته (۱۴۰۰) به پخش رسید و ۳۰ قسمت باقی مانده سریال پخش شد.

از توضیح رامبد جوان درباره برداشتن ماسک در «خندوانه» تا نگارش فصل سوم گاندو

سریال «برف بی‌صدا می‌بارد» به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی به قصه‌ای در دوران جنگ می‌پردازد که در دهه‌های بعد هم ادامه پیدا می‌کند.

الیکا عبدالرزاقی و پوریا شکیبایی بازیگر نقش‌های اصلی این سریال هستند که در آن بازیگران مختلفی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال «از سرنوشت» پربیننده‌ترین سریال سیما در نیمه اول خرداد شد

بر اساس نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما، سریال «از سرنوشت ۴» پربیننده‌ترین سریال سیما در نیمه اول خرداد ۱۴۰۱ بوده است.از بین سریال‌های جدید پخش شده در نیمه اول خرداد ۱۴۰۱، سریال «از سرنوشت ۴» از شبکه دو با ۲۶/۴ پر بیننده‌تر از سایر سریال‌ها بوده است.
بر اساس این نظر سنجی این سریال رضایت ۸۴/۱ درصد بینندگان را در حد زیاد کسب کرده است.

همچنین سریال‌های «حکم رشد» از شبکه سه با ۲۲/۳ درصد بیننده و کسب رضایت ۷۷/۷ درصدی آنان، و «فرمانروای نقابدار» از شبکه پنج با ۷ درصد بیننده و کسب رضایت ۹۳ درصدی آنان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

تهیه‌کننده سریال «موسی (ع)» تغییر کرد

سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده سریال «موسی (ع)» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا شد.مراحل تولید سریال «موسی» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی‌کیا» با حضور سیدمحمود رضوی به عنوان تهیه‌کننده ادامه می‌یابد.

رضوی از تهیه‌کنندگان مطرح و نام‌آشنای سینمای ایران است که سریال‌هایی مانند پرده‌نشین و فیلم‌هایی هم‌چون ماجرای نیمروز، رد خون، سیانور و لاتاری را تهیه کرده است.سریال موسی در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و حدود ۱۸ ماه است کارگاه‌های صحنه و لباس، دکور، جلوه‌های ویژه، بازیگری و … با نظارت ابراهیم حاتمی‌کیا مشغول فعالیت‌اند.

سریال‌های شبکه دو با زیرنویس ناشنوایان پخش می‌شود

به منظور همراه کردن مخاطبین عزیز ناشنوا و کم‌شنوا دو سریال اصلی این شبکه «وضعیت زرد» و «آقای قاضی»، از ۲۸ خرداد ماه با زیرنویس ویژه کم‌شنوایان و ناشنوایان پخش شد.

«طبیب» متوقف شد
معاونت سیما برنامه «طبیب» را به دلیل اظهارات غیرکارشناسانه مهمان و عدم ورود مناسب مجری در طرح این ادعا‌ها تعطیل کرد.

از توضیح رامبد جوان درباره برداشتن ماسک در «خندوانه» تا نگارش فصل سوم گاندو

اهالی «کهکشان» به ایستگاه آخر رسیدند

آخرین قسمت از فصل اول مسابقه بزرگ «کهکشان» شبکه پنج سیما شامگاه بیست و ششم خرداد روی آنتن شبکه پنج سیما رفت.در هر قسمت از مسابقه «کهکشان» یک گروه ۵ نفره خانوادگی به عنوان شرکت کننده تاریخ ارتباطات بشر را از گذشته تا به آینده با چاشنی «داستان زندگی پارسا عالمی» برای پیدا کردن گمشده‌اش در این سفر تاریخی و پر چالش همراهی می‌کردند و به این بهانه با چالش‌های ارتباطاتی آن عصر در چهار کهکشان کارستان، ادبستان، دیدستان و سروستان مواجه می‌شدند.

گوینده پیشکسوت رادیو دارفانی را وداع گفت

سرور پاکنشان گوینده پیشکسوت رادیو بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.پاکنشان متولد ۱۳۲۲ در شاهرود بود که از سال ۱۳۴۲ در رادیو گرگان به عنوان گوینده مشغول به کار شد و در همان سال‌های اولیه کار در رادیو به تهران آمده و گویندگی برنامه‌های مختلفی، چون «گلها»، «فرهنگ و مردم»، «خانواده»، «علم و زندگی» و برنامه‌های بسیار دیگر را به عهده داشته است. او همیشه از رادیو به عنوان زندگی یاد می‌کرد.

از توضیح رامبد جوان درباره برداشتن ماسک در «خندوانه» تا نگارش فصل سوم گاندو

فصل دوم «وضعیت زرد» مهمان جدید شبکه دو

فصل اول سریال «وضعیت زرد» به کارگردانی مجید رستگار و تهیه‌کنندگی حامد بامروت‌نژاد طی ۶ قسمت از ۲۱ خرداد تا پنجشنبه ۲۶ خرداد روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.مهران رجبی، مریم سعادت، زین‌العابدین تقی‌پور، بهار داورزنی، حسام خلیل‌نژاد، آرش ماهان‌کیا و مهدی رضایی بازیگران اصلی این سریال هستند. این مجموعه نخستین سریال تولیدی «مدرسه اندیشه و هنر ماه» در قالب طنز موقعیت است.
خط داستانی این سریال، دارای رگه‌های سیاسی و شامل ۶ کاراکتر محوری است که هرکدام از شخصیت‌ها، داستان و رگه‌هایی مخصوص به خود دارند.

«تازه‌وارد» سریالی که ۸ کارگردان جدید را معرفی کرد

مراسم رونمایی از سریال «تازه وارد» با حضور محسن برمهانی معاون سیما، علی فروغی مدیر شبکه سه، مسعود کریمی خضرا مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه و عوامل این سریال تلویزیونی پنجشنبه ۱۹ خرداد در صداوسیما برگزار شد.

از توضیح رامبد جوان درباره برداشتن ماسک در «خندوانه» تا نگارش فصل سوم گاندو

علی فروغی در سخنانی با اشاره به محور اولیه سریال «تازه‌وارد» تصریح کرد: ویژگی اول بحث جمعیت است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشته‌اند و اینجا بچه‌ها روی موضوع جمعیت کار نمایشی کرده‌اند. نکته دوم این است که «تازه وارد» یک کار درون جبهه‌ای است یعنی دو مجموعه جبهه فرهنگی انقلاب کنار هم بودند. در زمان نگارش متن، سازمان اوج هم کنار ما بود و حتی می‌توان گفت سه مجموعه انقلاب کنار هم قرار گرفتند. ما برای کار کردن با حوزه هنری احساس دوگانگی نداشتیم آقای موحد و جعفریان و دادمان از خود ما بودند ما یک دسته و یک تیم بودیم.

درگذشت همسر و فرزند مجری شبکه سه

حامد سلطانی مجری برنامه تلویزیونی «اعجوبه‌ها» بامداد ۱۳ خرداد ماه در کیلومتر ۶۵ محور خور به طبس دچار سانحه تصادف شد که در این اتفاق همسر و فرزند او درگذشتند.

مهدی صباغی بر اثر سکته مغزی درگذشت

مهدی صباغی بازیگر رادیو و تلویزیون شب گذشته ۱۲ خردادماه بر اثر سکته مغزی درگذشت.مهدی صباغی در یک سال اخیر دچار بیماری آلزایمر شده بود و در بستر بیماری بود او چند ماهی بود که در هیچیک از برنامه‌های رادیویی و نمایشی نتوانسته بود حضور داشته باشد.

از توضیح رامبد جوان درباره برداشتن ماسک در «خندوانه» تا نگارش فصل سوم گاندو

صباغی بازیگر مشهدی است که در فیلم و سریال‌های مختلفی به ایفای نقش پرداخته بود که از جمله سریال‌های او می‌توان به «راه بی پایان» به کارگردانی اسعدیان و «پلیس جوان» ساخته سیروس مقدم اشاره کرد.

فصل سوم «گاندو» کلید می‌خورد

مهدی نقویان مدیرعامل موسسه اندیشه شهید آوینی در یک نشست رسانه‌ای از ساخت فصل سوم مجموعه تلویزیونی «گاندو» با محوریت سوژه «نفوذ» خبر داد و گفت: به این دلیل که از فصل دوم گاندو استقبال خوبی شد قرار است فصل سوم این سریال نیز ساخته شود. ما سال گذشته کمتر فیلمی ساختیم، چون کرونا سینما را به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآورده بود، اما امسال برنامه‌هایی برای همکاری با بنیاد سینمایی فارابی داریم.

از توضیح رامبد جوان درباره برداشتن ماسک در «خندوانه» تا نگارش فصل سوم گاندو

وی ادامه داد: حالا اولین خبر رسمی این است که فصل سوم «گاندو» در حال نگارش است و امسال به تولید می‌رسد. برخلاف ادعایی که در دولت قبل می‌شد که این سریال جناحی است و به زدن دولت قبل مربوط می‌شود، اما درست نیست و در دولت جدید هم آن را می‌سازیم. در همه دولت‌ها ممکن است نفوذ رخ دهد. در هر دولتی ممکن است به خاطر بستری که ایجاد می‌کنند این نفوذ بیشتر باشد و در دولتی که حواسش هست کمتر باشد، اما واقعیت این است که سیستم‌های امنیتی همیشه درگیر نفوذ هستند.

امتیاز شما