امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

ضرورت بکارگیری نیروهای خوش فکر و جوان در تیم اقتصادی دولت

مشاهده ۴۸۰
۱۴۰۲/۰۱/۱۱- ۱۷:۴۱

فداحسین مالکی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره شعار سال ۱۴۰۲ در برنامه «تازه شو» رادیو جوان گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان درباره شعارسال، مهار تورم، رشد تولید اظهار کرد: چندسالی است که مقام معظم رهبری، موضوع شعار سال و محوریت کار را روی حوزه اقتصاد و تجارت قرار دادند. به لحاظ اهمیت موضوع و به لحاظ اینکه کشور از ظرفیت های  بالایی برخوردار است، باید در راستای رفاه حال مردم و اشتغال استفاده گردد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به موقعیت کشور باید به جهتی حرکت نمائیم  که بتوانیم با دیگر کشورها در تولید و صنعت برابری داشته باشیم. نکته و ظرافتی که در فرمایش مقام معظم رهبری وجود داشت، رشد تورم است. سال گذشته سال سختی برای ملت ایران بود و ما باید این را بپذیریم. علیرغمی‌که  دولت، مجلس و دیگر دستگاهها پای کار بودند، اما نتوانستند که مهار کامل در خصوص تورم داشته باشند و در جاهایی نیز مشکلات عمده و جدی داشتیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یادآور شد: یکی از دلایل نواقص و مشکلاتی ما در تورم این است که این مشکلات به معادلات منطقه ای و حتی معادلات بین المللی برمی‌گردد. لذا وقتی جنگ اوکراین شروع شد، خیلی از مسائل در دنیا بهم پیچید. حتی امسال اروپائیان زمستان بسیار سختی داشتند که در تولیدشان اثر منفی گذاشت و معادلاتشان در خصوص تورم بهم ریخت.

فداحسین مالکی نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در این چند روز تعطیلی در مجلس، درباره شعار سال که رهبر معظم فرمودند با رؤسای محترم قوا، مسئولین و وزراء جلسه ای صورت گرفت و شعار سال یکی از مهم ترین موضوعاتی بود که در این جلسه بررسی شد. امیدوارم  تیم اقتصاد دولت ترمیم گردد و از نیروهای خوش فکر، با انگیزه و جوان استفاده شود.

امتیاز شما