امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
شب های قدر از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
شب های قدر از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

شب های احیا همراه با شبکه رادیویی تهران

مشاهده ۲۹۵
۱۴۰۲/۰۱/۲۰- ۱۳:۳۷
تعداد بازدید:295

رادیو تهران برای شب‌های قدر، تدارک گسترده‌ای برای پوشش مداحی، سخنرانی و مراسم احیاء اماکن متبرکه و مذهبی دیده است که تقدیم حضورتان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه رادیویی تهران با تدارک ویژه برنامه‌های متنوع با مضامینی همچون قرائت دعای جوشن کبیر، اعمال شب قدر، تحلیل و تفسیر دعاهاى شب قدر، پوشش مراسم احیاء، تأکید بر دعا در این ایام و... سوگوار ایام شهادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین(ع) است.

«باغ فیض»
ویژه برنامه«باغ فیض» شبکه رادیویی تهران از یکشنبه 18 تا پنجشنبه 22 ماه مبارک رمضان(به مدت پنج شب) از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به صورت زنده با قرائت با قرائت دعای جوشن‌کبیر، پخش سخنرانی و مراسم احیاء از رادیو تهران پخش خواهد شد. پخش سخنرانی، مداحی اهل بیت(ع) و گزارشی از حال وهوای حرم در گفت وگو با زائران از دعاها، امیدها، آرزوها و آمال می‌گویند.
این ویژه برنامه در شب های قدر، ساعت 21:30 تا 1:30 بامداد روی موج اف. ام ردیف 94مگاهرتز یا موج ای. ام ردیف 1332 کیلوهرتز می رود.

«اختیاریه»
برنامه «اختیاریه» در شب های قدر در دو محور اصلی فرهنگ قرآنی و مسجد با دو رویکرد اجتماعی و اعتقادی ساعت 17 تا 20 از شبکه رادیویی تهران پخش می‌شود. یکی از آیات قرآن کریم هر روز موضوع و سوال برنامه را تشکیل می دهد که با توجه به آن آیه، مستند و بخش های مختلف برنامه ساخته می‌شود.
گزیده ای از سخنان علما و مراجع، شرح دعای روز، مباحث معرفتی و بسته اذانگاهی و افطار تقدیم مخاطبان می‌شود.تقدیر الهی، کمک های انسانی، فضائل اخلاقی انسانها و توسل به امام زمان(عج) در شب های قدر و انس با قرآن در ایام لیالی قدر محتوای این برنامه است.

«الهیه»
ویژه برنامه«الهیه» از رادیو تهران با تاکید بر مفاهیم آیات قرآن کریم، با بیانی ساده و روان به نشر مفاهیم اجتماعی قرآن در زندگی روزمره مردم می‌پردازد، به طوری که هر روز یک آیه قرآن و ترجمه آن موضوع و محور اصلی برنامه قرار می‌گیرد؛ این ویژه برنامه هر سحرگاه ساعت 3 بامداد، از موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز یا موج ای.ام ردیف 1332 کیلوهرتز پخش می‌شود.

«ترتیل» یک جزء از قرآن کریم
شبکه رادیویی تهران هر بامداد از ساعت 2 تا 3 تلاوت ترتیل یک جزء از قرآن کریم را به مدت ۶۰ دقیقه با صدای استاد محمدحسین سعیدیان پخش خواهد کرد.
مخاطبان در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز و ای.ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز شنونده ما خواهند بود.
همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده‌های دیجیتال(ست تاپ باکس) دریافت کنند.

امتیاز شما