امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

«سرگذشت» ناکام هم پیمانان ابن ملجم شنیدنی می‌شود

مشاهده ۱۸۲
۱۴۰۲/۰۱/۲۰- ۱۴:۳۲

ویژه برنامه سرگذشت علی (ع) در جستجوی علت شکست هم پیمانان ابن ملجم راهی آنتن صبا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه سرگذشت با شعار «نام آوران دین و معنویت را بیشتر بشناسیم» یکی از ویژه برنامه‌هایی است که در ایام شهادت برزگان و ائمه راهی آنتن می‌شود. با فرارسیدن ایام شب های قدر و در آستانه سالروز شهادت امیرالمومنین (ع) این ویژه برنامه در قالب مستندی در جستجوی پاسخ به سوالاتی درباره زندگی و نحوه شهادت امیرالمومنین (ع) تقدیم شنوندگان می‌شود.
سه تن از خوارج به نام عبدالرحمن بن ملجم از قبیله کنده، برک بن عبدالله و عمرو بن بکر تمیمی‌که همدیگر را در مکه ملاقات کردند و با هم به مذاکره پرداختند و پس از اتمام مراسم حج، سوگند یاد کردند که حضرت علی(ع) و معاویه و عمرو عاص را که به اعتقاد خوارج مسئول وضع اسفبار مسلمانان بودند و گمراه شده بودند و با انگیزه انتقام از کشتار یارانشان در نهروان، بکشند. روز کشتن را ۱۷ رمضان تعیین نمودند و هر کسی به شهر قربانی خود رفت. عبدالرحمن به کوفه، برک به دمشق و عمرو به مصر رفتند.
ویژه برنامه «سرگذشت حضرت علی (ع)» روز دوشنبه ۲۱ فروردین در جستجوی پاسخ این سوال که «چرا از بین سه نفری که برای به قتل رساندن معاویه، عمروعاص و حضرت علی عهد بستند، فقط ابن ملجم موفق شد؟» پخش می‌شود.

سرگذشت حضرت علی (ع) از روی یکشنبه ۲۰ فرودین به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی و گزارشگری لیلا علاقه مند در ۶ قسمت هر روز ساعت ۱۶ راهی آنتن رادیو صبا می‌شود.

امتیاز شما