امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گوی اختصاصی شبکه جهانی سحر؛ نظرات مقامات محلی و علمای کشورهای مختلف درخصوص روز جهانی قدس ؛
گفت و گوی اختصاصی شبکه جهانی سحر؛ نظرات مقامات محلی و علمای کشورهای مختلف درخصوص روز جهانی قدس ؛

همبستگی مردم، علماء و مقامات هرات با ملت مظلوم فلسطین

مشاهده ۵۹۶
۱۴۰۲/۰۱/۲۲- ۱۶:۱۱
تعداد بازدید:596

مردم درد آشنای هرات، همبستگی و حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در آستانه فرارسیدن روز جهانی قدس و همبستگی جهانیان با ملت ستم دیده فلسطین، مقامات محلی، علمای دینی و مردم ولایت هرات نیز با حمایت خود از مردم فلسطین، خواهان وحدت کشورهای اسلامی در مقابله با رژیم غاصب اسرائیل شدند. آنان با پر اهمیت خواندن روز جهانی قدس، این روز را فرصتی مهم برای یکصدا شدن امت اسلامی‌برای نابودی اسرائیل عنوان کردند. مولوی نعیم الحق حقانی، رئیس اداره فرهنگ هرات گفت: روز جهانی قدس؛ مهمترین رویداد سال که در حمایت از مردم فلسطین است. در این منطقه از افغانستان همگی این روز را می‌شناسند و می دانند که چه پیامی را برای اشغالگران قدس شریف دارد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، عالم دینی گفت: علمای دینی و مقامات محلی هرات به این باورند که برای دفاع و نجات از قدس شریف، کشورهای اسلامی دست به دست هم بدهند. اتحادی که هرگز شکل نگرفت، اسرائیل جسورانه تر، دامنه اشغالگری خود را وسیع تر کرد. مسلمانان هم باید برای کمک رسانی به نیازمندان فلسطینی، همکاری‌های اقتصادی داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد روحانی، مسئول اجرایی حوزه علمیه صادقیه هرات گفت: مردم افغانستان شناخت خوبی از اشغالگری و اشغالگران دارند. به خصوص در دو دهه اخیر که آمریکا، به عنوان مهمانی ناخوانده وارد افغانستان شد و در نهایت هم مردم افغانستان را با بنبست های فراوانی تنها گذاشت و فرار کرد.
حجت اسلام والمسلمین‌هادی وثیقی از مسئولان حوزه علمیه صادقیه هرات گفت: با تاکید بر روز قدس در جمعه آخر ماه مبارک رمضان آن را روز نمایش قدرت امت اسلامی‌با هر رنگ و نژاد و مذهب علیه اشغالگری رژیم اسرائیل دانست که این رژیم هراس زیادی از آن دارد، عنوان کرد.
مفتی گلزار عالم دینی اهل سنت از پاکستان در گفت و گو با کانال اردو شبکه جهانی سحر گفت: تا زمانیکه مسئله فلسطین حل نشود مسلمان‌ها در دنیا به جایگاه واقعی خود نخواهند رسید زیرا یک رژیم ظالم سال هاست که در حال ظلم و ستم بر مسلمانان و ساکنان سرزمین‌های فلسطینی ، مشغول است و مسلمانان جهان آنطور که لازم بوده جلوی این ظلم ایستادگی نکرده اند. بنظر من مسئله فلسطین از تمام مسایل امت مسلمان بیشتر اھمیت دارد.
همچنین علامه راجا ناصر عباس جعفری، رهبر مجلس وحدت المسلمین پاکستان در گفت و گو با کانال اردو شبکه جهانی سحر خاطر نشان کرد: مردم پاکستان از دیرباز علاقه زیاد به مسلمانهای سایر کشورها دارند بطوریکه اگر در جایی از جهان یک مسئله برای امت اسلامی‌بوجود بیاید، مثلا دین در خطر باشد، مردم پاکستان علیه آن مسئله قیام می‌کنند و موضوع فلسطین نیز از جمله همین مسائلی هست که مردم و مسلمان پاکستان نسبت به آن حساس هستند.

امتیاز شما