امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

یاد ایام گذشته در مفشوی رادیو کرمان زنده می‌شود

مشاهده ۵۶۳
۱۴۰۲/۰۱/۲۷- ۱۳:۳۷

شبکه استانی صدای مرکز کرمان از شنبه تا چهارشنبه هر شب در برنامه «مفشو» یاد ایام گذشته را زنده می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کرمانی‌ها دردهه‌های گذشته داروی‌های گیاهی مختلف، حبه قند و نبات خود را در کیسه‌ای سنتی قرار می‌دادند بنام مفشو یا مفرشو که داخل این کیسه مثل قفسه‌های کنونی خود کیسه‌های مختلفی وجود داشت که هر کیسه متعلق به یک دارو بود.

برنامه سازان رادیو کرمان با توجه به این نوستالژی با مخاطب خود همراه شدند و برنامه‌ای را با عنوان «مفشو» تولید کردند. این برنامه به مدت 55 دقیقه از شنبه تاچهارشنبه هرهفته شب‌ها ساعت 20 از شبکه استانی صدای مرکز کرمان تقدیم مخاطبان می‌شود. هرچند جایگاه مفشو کم‌رنگ‌تر شده ولی از قدیم الایام تا امروزه در خانه‌های شهری و روستایی این استان به یادگار مانده است. مجری‌های برنامه «مفشو» با گویش محلی و لهجه شیرین کرمانی صحبت می‌کنند.ننه جان و مفشو، گزارش، گفت‌وگو با مردم، تلفن‌های مردم، مطالب آموزنده از آداب و رسوم محلی کرمان، اهم  قسمتهای این برنامه هستند.
عباس پورجهانشاهی تهیه کنندگی برنامه را دردست دارد. نویسندگان برنامه: عباس پورجهانشاهی و مریم مستوفی پور، گزارشگران: صدیقه پور شیخعلی و مریم انجم شعاع، گروه نمایش: نجمه شبانی، محمدرضا زنداقطاعی و سیدبهزاد تاج الدینی می‌باشند.

امتیاز شما