امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون صدا:
معاون صدا:

برنامه‌های «مستند» شاهراه برنامه سازی در حوزه جهاد تبیین هستند

مشاهده ۱۸۶
۱۴۰۲/۰۱/۲۸- ۲۳:۲۴
تعداد بازدید:186

معاون صدای سازمان صداوسیما تاکید کرد: برنامه‌های مستند شاهراه برنامه سازی در حوزه جهاد تبیین هستند و جشنواره مستند پژواک برای شکوفایی جهاد تبیین در رسانه بنا نهاده شده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علی بخشی زاده گفت: برنامه‌های مستند از دو مولفه استدلال و استناد بهره می‌برند و از همین رو قدرت اقناع بالایی دارند و اقناع بالاترین درجه در حوزه جهاد تبیین است .

وی افزود: یکی از شاخص های مستند خوب پژوهش خوب است و همین پژوهش خوب بر قدرت استدلال و استناد و نهایتا اقناع مخاطب کمک شایانی می‌کند که هدف نهایی جهاد تبیین است.

بخشی زاده تاکید کرد: از آنجا که در گونه مستند رادیویی، مستندساز به دنبال کشف حقایق  است می تواند در موضوعات مختلف پرده از حقایق گمشده و یا پنهان شده بردارد و  با نگاهی مستند روشنگری نماید.

معاون صدا افزود: با مستند رادیویی می توان به گونه ای فراگیر، تببین را مستند و مستدل انجام داد و در عین حال نیز نگاه عمیق و ژرف به مسائل مهم کشور داشت که عموما توسط رسانه‌های غربی مورد حمله قرار گرفته اند .

بخشی زاده تاکید کرد: جبهه رسانه ای انقلاب  با مستند رادیویی می تواند برداشت صحیح و واقعی از حقایق انقلاب اسلامی و جامعه منعکس کرده و تبلیغات رسانه‌های غربی را در این حوزه خنثی کند.

معاون صدا گفت: از همین رو بود که جشنواره مستند رادیویی پژواک را از سال گذشته آغاز کردیم و امسال دومین دوره آنرا برگزار  می‌کنیم.

بخشی زاده افزود: جشنواره‌ها محل تلاقی دانش، تفکر و برنامه سازی اند و هنگامی‌که نخستین خشت های دومین جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک» را  بنا می‌کردیم ستونهای آنرا بر  موضوعات مهم کشور  گذاشتیم .

وی افزود: در دومین جشنواره ملی مستند رادیویی تلاش کردیم دریافت درستی از انقلاب، مفاهیم انقلاب، پیشرفت‌ها و ارزش های آن ارایه دهیم و این گونه برنامه سازی را به عنوان یک راهبرد برای تبیین حقایق انقلاب اسلامی‌بدانیم و از بیراهه و کج راهه‌هایی که رسانه‌های غربی در مورد انقلاب اسلامی ساخته اند عبور کنیم و شاهراهی برای بیان پیشرفت و تعالی کشور عزیزمان بسازیم.

امتیاز شما