امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
در کانال سحر افغانستان؛
در کانال سحر افغانستان؛

اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآنی اقرا ویژه ماه مبارک رمضان

مشاهده ۳۹۵
۱۴۰۲/۰۱/۲۹- ۱۵:۴۴
تعداد بازدید:395

مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآنی اقرا، ویژه ماه مبارک رمضان همزمان با عید سعید فطر از کانال سحر افغانستان پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مسابقات قرآنی اقرا با معرفی برترین قاریان افغانستان و با حضور اساتید بین‌المللی قرآنی افغانستان در ماه مبارک رمضان به صورت روزانه با دو نوبت تکرار برای بینندگان کانال تلویزیونی افغانستان پخش شد.
مسابقه قرآنی اقراء به جهت بیماری کرونا و همچنین تحولات سیاسی رخ داده در افغانستان، در سال های گذشته برگزار نشد و امسال به ابتکار شبکه سحر افغانستان به انجام رسید.
هدف از برگزاری این مسابقه ترویج فرهنگ قرآنی در میان جوانان افغانستان و همچنین تشویق قاریان با استعداد برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های‌شان اعلام شده است.
شایان ذکر است؛ بیش از 100 قاری جوان و برتر افغانستان از ولایات کابل، پروان، بدخشان، غزنی و قندهار در این مسابقات شرکت کردند. در سه مرحله ابتدایی و مرحله متوسطه با حضور 50 قاری برتر دوره ابتدایی و همچنین در بخش فینال با حضور 25 نفر از بهترین قاریان قرآن کریم  این مسابقات برگزار گردید که در نهایت با انتخاب 5 قاری برتر این مسابقات کار خود را به پایان رساند. در مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآنی اقرا ویژه ماه مبارک رمضان که با حضور«غلام‌حسین شیرزاد» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل و هیئت همراه برگزار شد، از مقام شامخ استادان برتر قرآنی و همچنین فعالان حوزه قرآنی قدردانی شد.

امتیاز شما