امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
شب گذشته صورت گرفت؛
شب گذشته صورت گرفت؛

گردهمایی بزرگ «محفل» با حضور جامعه قرآنی در برج میلاد تهران

مشاهده ۱۴۲۴
۱۴۰۲/۰۲/۰۴- ۱۴:۱۱
تعداد بازدید:1424

گردهمایی بزرگ «محفل» با حضور جامعه قرآنی و دست اندرکاران تولید برنامه به همراه مهمانان برگزیده این برنامه قرآنی و عموم مردم قرآن دوست روز گذشته (سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، گردهمایی برنامه تلویزیونی «محفل» شبکه سه سیما که با حضور حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه؛ حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی؛ سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران، وحید جلیلی قائم‌مقام سازمان صداوسیما در امور فرهنگی، محسن برمهانی معاون سیما، احمد ابوالقاسمی، حامد شاکرنژاد، رضوان درویش و حسنین الحلو و جمعی از مهمانان ویژه شب گذشته در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، و از شبکه سه سیما به صورت زنده پخش شد.
در این مراسم که با استقبال پرشور مخاطبان نوجوانان و جوانان برنامه قرآنی «محفل» همراه بود، در ابتدا سرود ملی جمهوری اسلامی و آیاتی از قرآن کریم توسط قاری بین المللی احمد ابوالقاسمی قرائت شد و پس از آن مهمانان شرکت کننده به جمع خوانی سوره مبارکه کوثر پرداختند.
رضوان درویش داور سوری «محفل» در بخشی از این مراسم گفت: دست اندرکاران این برنامه نهایت تلاش خود را برای تهیه و اجرای شایسته آن انجام دادند و توانستند رضایت خاطر بینندگان را جلب کنند به طوری که «محفل» توانست در سطح بین الملل هم مورد توجه علاقه مندان قرار گیرد. وی همچنین در بخشی از این مراسم به زبان عربی به شعرخوانی پرداخت .
وی همچنین با اشاره به حضور نابینایان، جانبازان و فرزندان شهدا در این برنامه تصریح کرد: به لطف خدا شرکت‌کنندگان از اقشار و اصناف مختلف در این برنامه حضور داشتند و توانستند از برکات این برنامه بهره مند شوند.
حجت الاسلام محمد قمی هم ضمن تشکر از همکاری صداو سیما برای برگزاری این مراسم گفت: امیدواریم تولید و برگزاری چنین برنامه‌هایی در ایامی غیرماه مبارک رمضان، موجب رونق گرفتن بیش از پیش محافل قرآنی در سراسر کشور شود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: به فضل خدا با ویژه برنامه محفل در ماه مبارک رمضان یک بار دیگر حال و هوای شورانگیز قرآنی بیش از گذشته به نمایش گذاشته شد.
در ادامه حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: مسابقات قرآن کریم یک میدان و هماورد طلبی بسیار قوی است و تلویزیون با تهیه «محفل» یک خط شکنی در تولید برنامه‌هایی با مضمون معارفی انجام داد و توانست استعدادهای قرآنی جدیدی را به مردم معرفی کند.
در این مراسم همچنین زهرا خلیلی، ثنا و حدیث نظری، حنانه خلفی و مریم شفیعی و عطیه عزیزی با پاسخ صحیح به سئوالات استادان مورد تشویق و تحسین مهمانان قرار گرفتند و  گروه سرود احسان به اجرای سرود «اینجا ایران» پرداختند.
در بخشی از گردهمایی قرآنی «محفل» از عوامل برنامه به ویژه حجت الاسلام قاسمیان، احمد ابوالقاسمی، حامد شاکرزاده، حسنین الحلو و رضوان درویش با هدیه متبرک حرم حضرت امام رضا (ع) تجلیل به عمل آمد و همچنین از قاریان برتر بین‌المللی و ممتاز که در برنامه «محفل» قرائت قرآن کریم داشتند، تجلیل شد.
گفتنی است در پایان این مراسم از مادران و همسران شهدای مدافع و زینب شیری دختر شهید مدافع حرم هم تجلیل شد.
برنامه «محفل» به عنوان بزرگ ترین برنامه قرآنی صداوسیما از سوم فروردین مصادف با آغاز ماه مبارک رمضان هر روز قبل از افطار پخش شد و تا پایان ماه ضیافت الهی از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت و با حضور قاریان و حافظان برتر قرآن و استعدادهای برتر قرآنی ایران و جهان ، استعدادهای قرآنی را معرفی کرد.

تصاویر

امتیاز شما