امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

از عکاسی تا خودمراقبتی در «جوانه‌ها»ی رادیو فرهنگ

مشاهده ۱۵۱
۱۴۰۲/۰۲/۰۶- ۰۹:۰۸

مجله «جوانه‌ها» که با اجرای نوجوانان از رادیو فرهنگ پخش می‌شود، چهار‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه با موضوع عکاسی و تاریخچه ی آن در ایران روی آنتن می‌رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه جوانه‌های این هفته درباره تاریخچه عکاسی در ایران مطالبی بیان می‌شود. در بخش «ما میتوانیم» راههای خودمراقبتی در زندگی توضیح داده می‌شود‌. بخش کتاب این برنامه هم به معرفی کتاب «سالهای کملات» نوشته سومان چینانی اختصاص دارد. کتاب «سال های کملات» دو‌جلدی (گوی زمان) اثر سومن چینانی با ترجمه ی رباب پور عسگر و چاپ انتشارات باژ است.
این اثر ادامه ای بر مجموعه ی مدرسه افسانه ای است که شخصیت های اصلی آن «آگاتا، تدروس و سوفی» نام دارند. هرکدام از آن‌ها در جست و جوی افتخارهای خود تلاش می‌کنند تا "کملات" را به عنوان ملکه و پادشاه به جایگاه قبلی خود بازگردانند. آنها دانش آموزان مدرسه ای هستند که دوره ی جدیدی را در جنگل های بی پایان آغاز می‌کنند و به دنبال ماجراجویی‌های زندگی خود هستند که در این مسیر با موانع خطرناک زیادی روبرو می‌شوند. هرکدام از آنها به دنبال آن هستند تا به افتخار خود دست یابند، اما در نهایت همه ی شان تنها می‌شوند.
بخش مشاهیر برنامه به معرفی زنده یاد طاهره صفارزاده شاعر، پژوهشگر و مترجم قرآن اختصاص دارد و در بخش خوشمزه «کوفته گیاهی» آموزش داده می‌شود. پویانمایی سینمایی پسر دلفینی که در سال ۱۳۹۹ توسط سازمان هنری رسانه‌ای اوج با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده در بخش سینما برنامه جوانه‌ها معرفی می‌شود. این پویانمایی به کارگردانی و نویسندگی محمد خیراندیش و تهیه‌کنندگی محمدامین همدانی است. پسر دلفینی داستانی در ژانر فانتزی، ماجراجویی و کمدی دارد.

«جوانه‌ها» را به تهیه کنندگی و مشاور محتوایی مریم قاسمی ساعت ۱۲:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

امتیاز شما