امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

زندگی زنده یاد خسروسینایی مستند رادیویی شد

مشاهده ۲۴۷
۱۴۰۲/۰۲/۰۶- ۰۹:۱۰

"مستند فرهنگ" چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه یاد و خاطره خسرو سینایی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، آهنگساز، نوازنده، و شاعر کشورمان را گرامی می دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «مستند فرهنگ» که مستند کوتاهی از زندگی مفاخر ادبی و فرهنگی و هنری کشورمان است امروز به زندگی زنده یاد خسرو سینایی، اختصاص یافته است.
سینایی، فارغ‌التحصیل کارگردانی و فیلم‌نامه‌نویسی از آکادمی هنرهای نمایشی و رشته تئوری موسیقی از کنسرواتوار وین بود. او از سال ۱۳۴۶ در وزارت فرهنگ و هنر و از سال ۱۳۵۲ در تلویزیون ایران شروع به کار کرد. او فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۵۸ با کارگردانی فیلم «زنده باد …» آغاز کرد. او افزون بر نویسندگی و کارگردانی، ساخت موسیقی و تدوین برخی از آثارش را نیز بر عهده داشته است. سینایی در سال ۱۳۸۴ فیلم کوتاه «فرش، اسب، ترکمن» از مجموعه فرش ایرانی را کارگردانی کرد.
از جمله آثار این هنرمند می‌توان به «جزیره رنگین»، «کویر خون»، «مثل یک قصه»، «گفتگو با سایه»، «فرش»، «عروس آتش»، «کوچه پاییز»، «در کوچه‌های عشق»، «یار در خانه»، «هیولای درون»، «زنده باد …» و تهران امروز اشاره کرد.خسرو سینایی مرداد ۱۳۹۹ به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

برنامه «مستند فرهنگ» را به تهیه کنندگی «فاطمه محمدیان فر» ساعت۱۴:۳۰ از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز بشنوید.

امتیاز شما