امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

ناگفته‌هایی از شب آخر زندگی «مرتضی مطهری» در یک مستند/ پاسداشت معلم شهید

مشاهده ۳۹۲
۱۴۰۲/۰۲/۱۲- ۱۴:۴۷

مستند «مرتضی مطهری» به تهیه کنندگی و کارگردانی میلاد محمدی روایتی از آخرین شب زندگی این معلم شهید 12 اردیبهشت ساعت 21 از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، میلاد محمدی درباره این مستند گفت: فیلم 80 دقیقه ای «مرتضی مطهری » تولید شبکه مستند سیماست و از زبان مصطفی کتیرایی تنها شاهد عینی حادثه و بازسازی صحنه ترور آیت الله به آخرین شب زندگی آیت الله مطهری پرداخته است.

او گفت: روایت محوری مستند درباره شب شهادت شهید مطهری است، اما به صورت موازی  و در گفت و گو با نزدیکان ایشان چهره‌هایی مانند علی‌اکبر ناطق نوری، رضا داوری اردکانی، هاشم صباغیان، علی مطهری، محمدمهدی عبدخدایی، عبدالمجید معادیخواه و مصطفی رحماندوست به زندگی خصوصی و مبارزات ایشان گریز زدیم.  

این کارگردان گفت: در این مستند عکس های بازسازی شده صحنه‌ی ترور استاد را روایت می‌کنند، گفت و گو با آقای کتیرایی هم آرشیوی است اما بخش مهمی از مستند گفت و گو با چهره‌هایی است که ایشان را از نزدیک می‌شناختند و گفتنی‌های بسیاری درباره ایشان دارند.

محمدجواد رجب‌بیگی مشاور کارگردان و تدوینگر این مستند است و از دیگر عوامل آن می‌توان به مدیر تصویربرداری سیاوش علیشاهی، پژوهش میلاد محمدی، مدیر تولید مجتبی قربانی و گوینده محمود سراج اشاره کرد.

«مرتضی مطهری» به مناسبت سالروز درگذشت آیت الله مطهری در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته و امشب ساعت 21 و فردا ساعت 8:30 پخش می‌شود.

تصاویر

امتیاز شما