امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با چالش‌های صنفی لوازم یدکی

مشاهده ۱۵۷
۱۴۰۲/۰۲/۱۳- ۰۸:۵۱

برنامه «شغل آزاد» چهارشنبه 13 اردیبهشت، به دنبال آشنایی با چالش‌های صنفی لوازم یدکی خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فعالان حوزه لوازم یدکی خودرو هرچند موافق اجرای طرح شناسه دار کردن و ثبت کد رهگیری هستند، ولی به مشکلات طرح شناسه دار کردن قطعات اشاره و از وزارت صمت می‌خواهند راه‌حلی را برای این مشکلات ارائه دهد، چرا که به گفته فروشندگان بازار قطعات، فعالیت ۱۲۰ هزار واحد صنفی، ممکن است در پی اجرایی شدن این طرح دچار وقفه شود.

 به دلایل مختلف از جمله کیفیت پایین محصولات داخلی، بازار قطعات یدکی خودرو مخصوصا لنت بسیار داغ است. از این رو بسیاری از افراد سودجو به دنبال راهی برای رسیدن به درآمد‌های کلان از طریق فروش محصولات قاچاقی و تقلبی هستند.

 وزارت صمت برای جلوگیری از ورود قطعات قاچاقی و نامعتبر به بازار، طرح شناسه دار کردن قطعات را پیشنهاد کرده است. با این حال بر اساس اظهارات کارشناسان حوزه، این طرح در صورت عدم اجرای صحیح اثربخشی چندانی نداشته و مانع جعل کد شناسه و رهگیری برای کالا‌های قاچاقی نمی‌شود.

 این طرح به طور ناقص تدوین شده است و همکاری نکردن تولیدکنندگان در نصب کد رهگیری و کیفیت پایین قطعات حتی با وجود داشتن کد از مهمترین دلائل ناکامی این طرح است. باید کد رهگیری از مبدا نصب شود چون فروشندگان لوازم یدکی، سواد شناسه گیری از سامانه را ندارند و مشکلات زیادی را برای این صنف ایجاد کرده است.

 در  این برنامه، مدعوین به آشنا کردن مخاطبین با چالش‌های صنفی لوازم یدکی می‌پردازند.

برنامه «شغل آزاد» کاری از گروه «کارآفرینی و کسب‌وکار» به تهیه‌کنندگی خانم «لیلا امیدیگانه» و به گویندگی خانم «شهلا جمشیدیان» است که در روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعت 9 صبح و به مدت 30 دقیقه از شبکه رادیویی اقتصاد پخش می‌شود.

امتیاز شما