امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

اعتلای نقش دانشگاه صدا و سیما در دوره تحول

مشاهده ۲۱۴۱
۱۴۰۲/۰۲/۱۶- ۱۹:۳۵

هفته گرامی‌داشت مقام معلم را به همه‌ی استادان و معلمان ارجمند تبریک عرض می‌کنم و یاد علامه‌ی وارسته استاد مرتضی مطهری (ره) که شهید راه معرفت و حقیقت شد را گرامی می‌دارم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دانشگاه صداوسیما توفیق و افتخار داشته که طی هفده دوره میزبانی همایش «حکمت مطهر» چراغ نام و یاد آن حکیم مجاهد را روشن نگاه دارد و از این رهگذر توجه استادان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه را به ادامه طریق پر فروغ آن استاد در مسئله شناسی و پاسخگویی به نیازها و مقتضیات زمان فراخواند. هفته گذشته این همایش میزبان بانوان فرهیخته‌‌ی انقلابی بود که بایسته‌ها و چالش‌های تحول جایگاه زنان در گام دوم انقلاب اسلامی را مورد بحث و مداقه قرار دادند.

در هفته‌ای که گذشت برای دومین سال متوالی  دکتر جبلی رئیس محترم سازمان صدا و سیما و رئیس هیات امناء دانشگاه در مراسم صمیمانه‌ای که برای بزرگ‌داشت مقام معلم و تقدیر از استادان نمونه دانشگاه صدا و سیما در صحن شهدای دانشگاه برگزار شد حضور یافتند.

این حضور نمادین در دانشگاهی که ایشان خود قریب سه دهه سابقه‌ی تدریس در آن دارد و عضو هیأت علمی آن است، البته دلالت‌هایی فراتر از ادای احترام به استادان دانشگاه دارد که در سخنرانی ایشان در این مراسم نیز انعکاس یافت.

دلالت نخست، تاکید بر اهمیت و ضرورت ایفای نقش فعال استادان و پژوهشگران دانشگاه صدا و سیما در پشتیبانی علمی و نظری از تحول در رسانه ملی است. دکتر جبلی صراحتا استادان دانشگاه را به مشارکت فعال در اندیشه‌ورزی و نظریه‌پردازی نقشه راه تحول در رسانه ملی فراخواندند. البته دانشگاه صدا و سیما در آغاز دوره‌ی جدید مدیریت رسانه ملی پیشگام برگزاری سلسله نشست‌های «رسانه ملی در مسیر تحول» بود که با تاکید رئیس محترم سازمان ان شاءالله دور جدید این نشست‌ها با هماهنگی ستاد تحول برگزار خواهد شد.

دلالت دوم تاکید بر اهمیت ایفای نقش فعال دانشگاه صدا و سیما در تامین نیروی انسانی متعهد و متخصص برای رسانه ملی متناسب با تحولات فناوری و نیازهای زمانه بود. رئیس محترم سازمان بر ضرورت تداوم این مسیر با به‌روزرسانی و بازنگری سرفصل‌ها و رشته‌ها تاکید نموده و تصریح کردند که «دانشگاه صدا و سیما خواهد ماند».

شایان ذکر است که در سال ۱۴۰۱ بازنگری و به‌روز رسانی سرفصل‌ها و شرح درس‌های ۶ رشته دانشگاه که بین ۱۰ تا ۲۷ سال از زمان تدوین و تصویب آنها گذشته بود با تلاش و اهتمام استادان دانشگاه به پایان رسید.

شهاب اسفندیاری/  رئیس دانشگاه صدا و سیما

امتیاز شما