امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

بررسی راه های حفظ تعادل در کار و زندگی

مشاهده ۱۹۱
۱۴۰۲/۰۲/۱۷- ۱۰:۲۹

برنامه «به توان زندگی» یکشنبه ۱۷ اردیبهشت، با موضوع تعادل در کار و زندگی پخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بسیاری از ما برای دستیابی به موفقیت تلاش می‌کنیم و این در حالی است که بخش چشمگیری از ساعات روزانه خود را در دفتر کارمان سپری می‌کنیم و از اهداف شخصی و رفاه عمومی خود غافل می‌شویم؛ در چنین شرایطی دستیابی به تعادل کار و زندگی برایمان تقریبا غیرممکن می‌شود.

گاهی اوقات، ممکن است برای بسیاری از کارمندان امروزی این احساس پیش بیاید که کل زندگی‌شان پیرامون اتفاقات محل کارشان می‌چرخد؛ اگر شما هم جزو این افراد هستید ممکن است حتی در زمان‌هایی غیر از ساعات کاری تماس‌هایی داشته باشید، لازم باشد که ایمیل‌های کاری را جواب دهید یا گزارش‌هایی وجود داشته باشد که باید انجامشان دهید. زمانی که دوستانتان در مهمانی هستند، شاید مشغول بررسی دقیق آمار و ارقام گزارش‌ها باشید و از این موضوع ناراحت هستید که روز بعد باید چیزی برای ارائه‌دادن به رئیستان داشته باشید. در این حالت تعادل کار و زندگی شما به هم خورده است. اگر تمام زندگی خود را آماده‌ به‌ خدمت و گوش‌ به‌ زنگ رئیس خود سپری می‌کنید، پس احتمالا از تعادل و سلامت زندگی کاری خود غافل هستید.

با توجه به حرفه و شغلتان، ممکن است از شما خواسته شود که ساعت‌های مختلفی، حتی بدون پرداخت حقوق، کار کنید. اگرچه ممکن است تصمیم گرفته باشید که برای داشتن رفاه در زندگی، خود را گرفتار و درگیر تعهدات و از خودگذشتگی‌های فراوان کنید، اما به‌ یاد داشته باشید که فقط یک ‌بار زندگی می‌کنید و ارزش آن خیلی بیشتر از طرح‌ها و گزارش‌های شغلی شماست.

در این برنامه، محور گفت‌وگوی کارشناسان، تعادل در کار و زندگی خواهد بود.

برنامه «به توان زندگی» کاری از گروه «اقتصاد و جامعه» که روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۰ صبح و به مدت ۵۰ دقیقه به صورت زنده روانه آنتن شبکه رادیویی اقتصاد می‌شود.

امتیاز شما