امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

نگاه پرس تی‌وی به صنعت ماهیگیری در ایران

مشاهده ۲۲۸
۱۴۰۲/۰۲/۱۸- ۱۵:۱۵

برنامه "ایران" شبکه پرس تی‌وی به بررسی صنعت ماهیگیری در ایران می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته "ایران" به گزارشگری شهریار عظیمی تاریخچه، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنعت ماهیگیری در ایران را به مخاطبان خود معرفی می‌کند. از دیرباز صنعت ماهیگیری در کشور به عنوان یکی از اصلی‌ترین محورهای توسعه اقتصادی و اجتماعی تلقی شده است. در حال حاضر با استعداد قریب به ۱۲ هزار فروند شناور صیادی در این صنعت فعالیت دارند. بیش از ۲۰۰ هزار خانوار در ایران از راه ماهیگیری امورات خود را می‌گذرانند؛ شغلی که با توجه به سختی‌های بسیار در حال ادامه بقای خود است و صیادان هنوز با امید روزهای بهتر هر روز به آب می‌زنند تا شاید گشایشی حاصل شود.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در برنامه "ایران" مجموع ماهیگیران ایران که در دریا ماهیگیری می‌کنند به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شوند. صیادان شمال که در حاشیه دریای خزر ماهیگیری می‌کنند و صیادان جنوب که به آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و همچنین آب‌های آزاد دسترسی دارند. شهریار عظیمی‌گزارشگر برنامه به همین بهانه سفری داشته به کنار دریا و با ماهیگیران همراه شده است.

برنامه «ایران» دوشنبه ساعت 17 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز سه شنبه ساعت 14:00، چهارشنبه ساعت 19:00، پنج شنبه ساعت 10:00 و جمعه ساعت 07:00 روی آنتن می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15015 برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.

امتیاز شما